Článek
Tři pokuty dostala společnost Kofola Československo, a to 80 000, 100 000 a 150 000 korun. Rada ve všech případech kritizovala to, že reklama na výrobek firmy podporovala chování ohrožující zdraví osob mladších 18 let.
Podle rady totiž znázorňovala nebezpečnou situaci, kdy "hoch dětského věku sjíždí ve volné krajině na speciálně upraveném skateboardu kopec". Animovaná postava přitom diváky vybízí k napodobování, ačkoli je taková aktivita velmi nebezpečná a může přivodit těžký úraz, upozornila rada.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Vlastník Novy, společnost CET 21, se údajně provinil tím, že epizoda seriálu Ordinace v růžové zahradě odvysílaná letos v květnu nepatřičně zdůrazňovala inzerovaný produkt, a to v dialogu i obrazem nad rámec děje.
Sankci ve stejné výši 300 000 korun dostal rovněž provozovatel rozhlasové stanice Frekvence 1 za pořad Dámský klub, mimo jiné za vulgární výrazy, primitivní vtipkování a asociování intimní problematiky, což podle rady může vést k ohrožení psychického vývoje mladistvých.
Pokuta i za vysílání Evropy 2
Rada pokutovala i další stanici z mediální skupiny Lagardere Active ČR - Evropu 2. Stotisícovou pokutu si vysloužila za loňské vysílání pořadu Ranní show Evropy 2, v jehož rámci byl propagován internetový obchod, a to formou skrytého obchodního sdělení.
Pokutu 150 000 dostala společnost Mountfield, a to za nesprávné uvedení výše slev na Kole štěstí, které bylo součástí reklamní kampaně, a podle rady tak šlo o nekalou obchodní praktiku. Padesátitisícovou sankci si vysloužila CELMAR MEDIA za uvedení nepravdivých informací, které by mohly spotřebitele uvést v omyl.