Článek
Film do kin vstupuje pod hlavičkou distribučního labelu KVIFF Distribution, který vznikl na podzim 2015 spojením tří silných partnerů – MFF Karlovy Vary, České televize a Aerofilmsu.
„Label KVIFF Distribution během své roční existence dokázal, že naše představa, jak do kin přivést zajímavé filmové tituly a upozornit na ně diváky, byla správná. Po dvou držitelích Ceny diváků z loňského a letošního festivalu – filmech Mládí a Tohle je náš svět – můžeme brzy po skončení letošního ročníku nabídnout i vítězný snímek karlovarského festivalu, Rodinné štěstí. Smyslem labelu KVIFF Distribution od počátku měl být přesah festivalového programu do širší distribuce a není lepšího reprezentanta než film, který v Karlových Varech získal nejvyšší ocenění,“ řekl prezident MFF Karlovy Vary Jiří Bartoška.
Natočeno v bytě režiséra
Film Rodinné štěstí má stejné obsazení herců jako divadelní hra, z níž scénář vychází. Ve čtyřech ze šesti hlavních rolí působí sám režisér se svou ženou a dvěma dětmi. Film je dokonce natočen v jeho bytě, ale Hajdu popírá, že by šlo o autobiografický snímek.
„Náš život byl jen inspirací, objevilo se tam několik motivů a témat, kterými jsme se sami zabývali – jako výchova dětí či život s rodinou v cizině. Ale jinak je film poskládaný z příběhů dalších a dalších párů,“ vysvětluje Hajdu.
Zajímavostí je, že náklady na natočení filmu činí 5000 eur (asi 133 tisíc Kč), což je způsobeno obsazením herců a využitím vlastního prostoru.