Článek
Úvodem zaznělo Beethovenových Sedm variací na duet z Mozartovy Kouzelné flétny Bei Männern, welche Liebe fühlen (Kde muž je, který lásku cítí) v úpravě pro klavír a křídlovku.
Spolu s Argerichovou, hrající se samozřejmou brilancí, se v nich představil Nakariakov, který přednášel své party po celý večer zpaměti. Jeho zralost a hudební zaujetí se projevily i v následujících Fantastických kusech Roberta Schumanna v sólistově vlastní úpravě.
První část večera uzavřela Mozartova Sonáta D dur pro dva klavíry, v níž ke druhému nástroji usedla ruská klavíristka Maria Meerovitchová. Umělkyně v krajních větách zvolily svěží tempo připomínající lehký, perlivý úhoz Steinových kladívkových klavírů, jež v osmnáctém století zněly jako nový objev ve vídeňských salónech.
Meerovitchová otevřela druhou část večera Schumannovou Arabeskou, ve které uplatnila až impresionistický opar orientálně laděné skladby, aby pak vystřídala zjemnělý výraz v monumentálně podané Lisztově parafrázi na Schumannovu píseň Widmung (Věnování).
Největší zážitek připravila na závěr opět Argerichová s Nakariakovem a ukrajinsko-českou sinfoniettou přednesem Šostakovičova Koncertu č. 1 pro klavír, trubku a smyčcový orchestr c moll.
Teatrální atmosféra dadaistického díla dává příležitost hudebníkům projevit naplno artistní techniku. Přestože sólistka je již dáma zralého věku, jako by se v ní znovu projevilo pro ni tak příznačné dravé mládí šedesátých let, kdy zvítězila ve varšavské Chopinově soutěži. Obecenstvo strhla k frenetickému potlesku, takže soubor musel přidávat ještě poslední část dvacetiminutového koncertatního kusu.
Může se vám hodit na Zboží.cz: ARGERICH MARTHA, Chopin: The Legendary 1965 Recording - Martha Argerich [LP], The Warner Classics Recordings - Martha Argerich [20CD]