Článek
Klipy, které byly vyrobeny v roce 2007 v Rumunsku, zakoupila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), nově je adaptovala na české prostředí a nadabovala. Přišlo to na 60 tisíc korun.
Tři velmi odvážné a diskusi vyvolávající spoty se jmenují Půlnoc, Oslava a Metro zobrazují někdy až šokující projevy dětí inspirované sledováním nevhodným televizních pořadů. Například ve spotu Oslava malé dítě na oslavě narozenin začne jako šílené bodat nožem do dortu a poté na nůž napíchne svého plyšového medvídka.
Rada se k tomuto kontroverznímu kroku odhodlala poté, co ze sociologických výzkumů vyplynulo, že téměř polovina dětí ve věku 4 až 14 let má televizor ve svém pokoji a každý druhý rodič ve výzkumu přiznal, že se nezajímá o to, jaké pořady jeho dítě v televizi sleduje.
„Jsme přesvědčeni, že jedině takto sugestivním sdělením lze rodiče přimět k zamyšlení, jakým způsobem dovolujeme našim dětem konzumovat televizní program. Faktem totiž zůstává, že ovladač od televizoru v konečném důsledku drží v ruce vždy rodiče, respektive měli by ho držet,“ uvedla na čtvrteční tiskové konferenci, která spoty představila, předsedkyně Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Kateřina Kalistová.