Hlavní obsah

Varovné klipy ukazují rodičům šokující projevy dětí ovlivněných televizí

Právo, Jana Perglerová
Praha

Vaše dítě, vaše televize, vaše zodpovědnost. Pod tímto mottem běží od 1. září na České televizi, Nově, Primě a TV Barrandov tři emotivní spoty, které mají posílit zodpovědnost rodičů za to, na co se dívají v televizi v pozdních nočních hodinách.

Článek

Klipy, které byly vyrobeny v roce 2007 v Rumunsku, zakoupila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), nově je adaptovala na české prostředí a nadabovala. Přišlo to na 60 tisíc korun.

Tři velmi odvážné a diskusi vyvolávající spoty se jmenují Půlnoc, Oslava a Metro zobrazují někdy až šokující projevy dětí inspirované sledováním nevhodným televizních pořadů. Například ve spotu Oslava malé dítě na oslavě narozenin začne jako šílené bodat nožem do dortu a poté na nůž napíchne svého plyšového medvídka.

Rada se k tomuto kontroverznímu kroku odhodlala poté, co ze sociologických výzkumů vyplynulo, že téměř polovina dětí ve věku 4 až 14 let má televizor ve svém pokoji a každý druhý rodič ve výzkumu přiznal, že se nezajímá o to, jaké pořady jeho dítě v televizi sleduje.

„Jsme přesvědčeni, že jedině takto sugestivním sdělením lze rodiče přimět k zamyšlení, jakým způsobem dovolujeme našim dětem konzumovat televizní program. Faktem totiž zůstává, že ovladač od televizoru v konečném důsledku drží v ruce vždy rodiče, respektive měli by ho držet,“ uvedla na čtvrteční tiskové konferenci, která spoty představila, předsedkyně Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Kateřina Kalistová.

Anketa

Víte, na co se vaše děti v televizi dívají?
ano, mám přehled
64,6 %
ne vždy to sleduji
14,5 %
ne, je mi to jedno
20,9 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 8288 čtenářů.
Související témata:

Výběr článků

Načítám