Hlavní obsah

Václav Postránecký: Příští Thálie by mohly přinést změny

Právo, Radmila Hrdinová

Herec Václav Postránecký je nejen oporou činohry Národního divadla, ale také prezidentem Herecké asociace, jež letos už po patnácté udělovala Ceny Thálie. Po předání cen se zamýšlí nad podobou slavnostního večera v Národním divadle i nad budoucností Thálií.

Foto: Veronika Šimůnková, ČTK

Václav Postránecký

Článek

Jak jste spokojen s letošním ročníkem?

Vzhledem k tomu, že byl patnáctý a že jsme kolem toho nedělali žádné brykule, tak si myslím, že neproběhl hůř než předešlé s tím, že položil několik otázek pro další ročníky. V Herecké asociaci uvažujeme o tom, že od příštího ročníku bychom mohli zkusit změny týkající se spíš formy než obsahu. Nikde ale není psáno, že se to musí podařit a že se ještě rádi nevrátíme do ověřených pozic.

Můžete být konkrétnější? Znamená to změnu místa nebo moderátora?

To rozhodně ne, rádi bychom zůstali v důstojném prostředí Národního divadla, a Antonín Procházka má moderování Thálií už nejspíš „na doživotí“, což nevylučuje jistou proměnu, protože on je dostatečně flexibilní a schopný přijmout a dokonce iniciovat novinky. Toník je diamant zasazený do šperku Thálií, který dává jistotu, že se jedná o kvalitní zboží. Těžko bychom našli jinou osobnost, jež tak hluboko vidí do tolika divadelních oborů a je s to je divákům přiblížit tak moudrou a zároveň velmi vtipnou formou.

Která letošní Thálie vás nejvíc potěšila?

Muzikálová cena pro Petra Štěpána, protože mám ohromnou úctu k lidem, kteří jsou jako on pokorní, pracovití, vnitřně pozitivně naladění a tryská to z nich do všech směrů. Takoví lidé jsou požehnáním divadla. Neuznávám dělení na komerční a nekomerční umění, je jen dobré a špatné divadlo. Dobré dokáže diváka pozitivně nabít, naplnit věcmi, jež v sobě před představením neměl. Tím mám na mysli i cenu za celoživotní mistrovství pro Jaroslava Čejku, kterého si velmi vážím za to, jak dokázal skloubit velké baletní umění s rozdáváním radosti.

Výběr článků

Načítám