Článek
Beyoncé skončila na prvním místě v hlasování odborníků z magazínů Rolling Stone, Pitchfork a The Guardian. V americkém Billboardu skončila na druhé pozici, britský NME (New Musical Express) ji zařadil na třetí místo.
„Ohromující sólový návrat Beyoncé s Renaissance byl hudebním vrcholem roku. Byl to okamžik, kdy se všeobecné uznání kritiky za její práci spojilo s hlavním hitem číslo jedna, jejím prvním po více než deseti letech, Break My Soul. Na albu je zpěvaččina oslava radosti ve všech jejích podobách a ilustruje toto téma desítkami nasamplovaných hlasů a zvuků, váženými hosty (Grace Jones) a ozvěnami světových klubových stylů minulosti i současnosti. Jak je u ní zvykem, vrství na album dostatečné množství nápadů. Přesto je možné při něm jednoduše tančit. Tohle je Beyoncé na svém radostném vrcholu,“ napsal o desce americký magazín Rolling Stone.
RECENZE: Beyoncé přináší písně tak na jeden rok
Album, které vyšlo loni 29. července, je podle samotné zpěvačky pokračováním jejího úspěšného dílka Lemonade z roku 2016.
„Vytvoření tohoto alba mi umožnilo snít a najít únik ve strašidelném období pro tento svět. Umožnilo mi cítit se svobodně. Mým záměrem bylo vytvořit bezpečné místo, místo bez soudů. Místo bez perfekcionismu a přílišného přemýšlení. Místo pro křičení, uvolnění, pro pocit svobody. Byla to krásná cesta za poznáním,“ uvedla ke svému počinu jedna z největších popových hvězd současné světové hudební scény.
Bodovala i Swiftová
Podle vybraných anket si loni vedla velmi dobře i alba americké zpěvačky Taylor Swiftové (Midnights), která se na něm vrátila od alternativní hudby k popu, nicméně rovněž poněkud experimentálnímu, nebo portorického rapera a hudebníka Bada Bunnyho (Un Verano Sin Ti), vlastním jménem Benita Antonia Martíneze Ocasia.
Swiftová uvedla, že své čerstvé album vnímá jako koncept nabízející skladby, které napsala uprostřed noci, a je jakousi jízdou mapující její hrůzy i sladké sny. Těmito slovy bravurně vystihla náladu nahrávky, ze které není cítit ambice dosáhnout určitého cíle, ale jednoduše vyjádřit aktuální pocity.
Desetkrát Taylor Swift. Zpěvačka přepsala rekord
Zpěvačka by přitom neměla nikomu zazlívat očekávání trochu širší palety nálad a pocitů a tím pádem potřebu vypnout desku dříve, než dohraje. To se ostatně nesporně stalo, neboť recenze na kolekci byly poměrně nevyrovnané.
„Sluncem zalitá óda Bada Bunnyho na portorické léto je zatím nejbezstarostnějším projektem této hudební hvězdy. Stala se nejstreamovanějším albem na Spotify, hned jak vyšla, a strávila více času na prvním místě v žebříčku Billboard 200 než kterékoli jiné album minulého roku,“ napsal Rolling Stone.
Jakkoli je třeba brát podobné ankety s určitou rezervou i ohledem na to, jak je daný magazín hudebně zaměřený, v součtu vypovídají o tom, které desky se ve vybraném roce hudebním publicistům líbily a o kterých se pomlčelo.
Výběr z výročních anket
Rolling Stone
1. Beyoncé – Renaissance
2. Bad Bunny – Un Verano Sin Ti
3. Taylor Swift – Midnight
Billboard
1. Bad Bunny – Un Verano Sin Ti
2. Beyoncé – Renaissance
3. Taylor Swift – Midnights
NME
1. Arctic Monkeys – The Car
2. Wet Leg – Wet Leg
3. Beyoncé – Renaissance
Pitchfork
1. Beyoncé – Renaissance
2. Sudan Archives – Natural Brown Prom Queen
3. Alvvays – Blue Rev
The Guardian
1. Beyoncé – Renaissance
2. Kendrick Lamar – Mr Morale & the Big Steppers
3. The Weeknd – Dawn FM
Spin
1. The Smile – A Light for Attracting Attention
2. FKA Twigs – Caprisongs
3. Black Country, New Road – Ants From Up There
Dazed
1. Beyoncé – Renaissance
2. Ethel Cain – Preacher’s Daughter
3. Kendrick Lamar – Mr Morale & the Big Steppers
Mohlo by se vám hodit na Zboží.cz: Renaissance - Beyoncé [CD]