Článek
Hospodu hrůzy s barovým pultem, pípou, hracím automatem, několika stoly a židlemi pochybného fotbalového spolku základní soutěže na ještě zmenšeném prostoru jeviště vykouzlil další Slovák Pavol Andraško, kterého známe hlavně z jeho spolupráce s režisérem Mariánem Peckem. S drsným příběhem se identifikoval i autor hudebního punkového hávu inscenace – Marián Čekovský.
Ucpané je všechno
Nepochybuji o tom, že také v Praze vyvolá Ucpanej systém u prvoplánových obdivovatelů „krásného umění“ zděšení. Ostatně stačí připomenout diskuse kolem Transpottingu. Záplava argotu jim ucpe uši, takže už nedokážou vnímat novou estetiku dramatického umění ani filozofickou disputací o existenci Boha – v přímé polemice s Nietzscheho „Bůh je mrtev! Bůh zůstane mrtev! A my jsme ho zabili!“

Jana Holcová (Garyho manželka Marge) a Miroslav Krobot (trenér a Otec).

Ivan Trojan (Bůh) a Václav Neužil (slabošský Boab).
Nejsilnější je ale Ucpanej systém v příběhu o jednom možném konci civilizace. O zjednodušení komunikace v podstatě na ustálené několikaslovné vzorce vulgárních klišé, na řetězec skřeků místo slov. O ovládnutí světa vypatlanci neschopnými uvědomovat si cenu lidského života, který oni sami vedou zase na úroveň posunkové řeči, s uplatněním siláctví a preference nevzdělanosti: od politiků až po nezaměstnané, jejichž náboženstvím je příslušnost k fotbalovému týmu.
A mezi tím vším se plácá Bůh, unavený stejně jako lidstvo. Uvědomuje si vlastní omyl stvoření. Hračka se mu vymkla z rukou už dávno. Přizpůsobivé plemeno nejenom ničí ostatní druhy; i boží trest bere jen jako změnu situace.

Václav Neužil (v masařku proměněný Boab) a Ivan Trojan (Bůh).
Dokonalé je dejvické herectví. Bůh Ivan Trojan se topí v exkrementech „ucpaného systému“ WC vlastního bytu. Zoufá si a neví, co si má počít. Nefunguje už nic.
Herecké lahůdky
V tlupě živočichů ucpaného systému společenského vynikají zejména Miroslav Krobot jako flegmaticky hříšný Otec, Hynek Čermák v roli kriminálníka Garyho bez mozku, Jana Holcová coby martyrka Marge, Klára Melíšková – promiskuitní alkoholička Katriona a Lenka Krobotová – prostředí se vzpírající Evelyn.

Petr Vršek (silácký Larry), Hynek Čermák (kriminálník Gary), v pozadí Jaroslav Plesl (gambler a chůva Johny).

Miroslav Krobot (Otec), Václav Neužil (jeho syn Boab), zády Jaroslav Plesl (Johnny), Martin Pechlát (Profesor McGlone) a Hynek Čermák (Gary).
Po Pitínského Kalibově zločinu v hradišťském Slováckém divadle druhý zápis na Inscenaci roku. Ve chvíli, kdy ještě nejsou uděleny Radokovy ceny za rok minulý.
Celkové hodnocení: 95 %
Dejvické divadlo Praha - Irvine Welsh: Ucpanej systém
Podle povídek z knihy a scénáře k filmu Acid House. Proč Bůh sedí na střídačce.
Překlad Olga Bártová, divadelní adaptace Daniel Majling.
Režie Michal Vajdička,
dramaturgie Daniel Majling, Eva Suková,
scéna a kostýmy Pavol Andraško,
hudba Marián Čekovský.
Česká premiéra 20. a 22. února 2012.