Článek
Projekt nemá podle režiséra Igora Krištofa obdoby nejen v České republice, ale ani v Evropě.
„Boří hranice mezi jednotlivými druhy umění. Jde o jedinečné propojení hudby, na kterou se chodí do koncertních sálů, se špičkovými jezdeckými výkony. To celé navíc nabízíme v dechberoucích kulisách Divokého západu, a to s i umělými vodopády,“ řekl Novinkám.
Orchestr i cválající koně na jedné scéně
Diváci se mohou těšit na Posledního Mohykána, chybět nebude legendárních Sedm statečných, přicválá velký náčelník Apačů Vinnetou, k dobré náladě přispěje ochránce zákona a pořádku Limonádový Joe, se svým střeleckým uměním se pochlubí ostřílený pistolník Harmonika z filmu Tenkrát na Západě, dorazí lamač dívčích srdcí Zorro anebo třeba drsný Django.
„Pro nás je vystoupení v takovémto prostředí adrenalinovou záležitostí. Zatímco hrajeme, tak těsně kolem nás cválají koně, všude se ozývají výstřely z revolverů, šumějí vodopády, dokonce nám nad hlavami krouží orel,“ uvedl dirigent Pražského filmového orchestru Jiří Korynta. Toto těleso je na hudební scéně v Česku již dvacet let.
Počasí prověřilo ikonický muzikál. Zkoušelo se v pláštěnkách, hrálo v body a neoprenu
Zaměřuje se na filmovou hudbu a jeho příznivci na něj chodí například do pražského Rudolfina nebo brněnského Besedního domu.
„Především se snažíme ukázat, že western se dá dělat jinak, nově a neotřele. Na jedné straně chceme dostat mezi nás ty, kteří chodí do koncertních sálů, na straně druhé ukazujeme našim kamarádům, že do naší party patří i hudebníci,“ řekl šerif městečka Luboš Jerry Procházka.
Scéna z Pokladu na Stříbrném jezeře
Příprava představení je po technické stránce pro režiséra mimořádně náročná. Musí skloubit hudební těleso s operními pěvci, divadelními herci, trikovými jezdci, kaskadéry a ochotníky. Jednotlivé týmy nacvičují odděleně, režisér pak má na jejich vzájemné secvičení pouze den.
Jde o tým 70 lidí. Nutné je také správně načasovat pyrotechnické efekty a spuštění hned dvou umělých vodopádů. Využívá se scéna pro představení Poklad na Stříbrném jezeře. Jde o nejslavnější příběh o Vinnetouovi a Old Shatterhandovi. Městečko jej hraje celé léto.
Zatímco hudebníci cvičí v Praze, přípravě jezdeckých scén se společně s režisérem věnuje trikový jezdec Michal Bednář, představitel Vinnetoua a známý propagátor práce s koňmi ve volnosti, tedy formou nenásilné vzájemné komunikace.
„S koníky pracujeme denně, takže jsou na rachot, výstřely i výbuchy zvyklí. Přestože pro ně není jednoduché cválat těsně vedle hrajícího hudebního tělesa, díky nácviku zvládají činely i bubny,“ uvedl Bednář.