Článek
Kawamata novinářům vysvětlil, že jeho dílo Éphémère (pomíjivé, případně jepice - pozn. red.) má připomenout ekologické vnímání světa, to, že dobře vyrobený nábytek vydrží sloužit několik generací.
Sestavil jej zhruba ze čtyř tun starých, až starožitných židlí, které získal od sdružení Emmaüs. Exponát je k vidění do úterý, a to v ulici Faubourg Saint-Honoré.
Podle Kawamaty je i jeho umístění symbolické. Dům, na němž je zavěšen, stojí totiž jen pár set metrů od Elysejského paláce, tedy od „centra moci“.
Umělec zdůrazňuje, že zdánlivý chaos jeho díla viditelný z ulice – připomínajícího navíc ptačí hnízdo - přerušuje část schovaná v budově. Doplňuje, že k jeho správnému pochopení je tudíž nutné vejít dovnitř.
Vysvětluje také to, že v jeho domovině, v Japonsku, je ptačí hnízdo symbolem ochrany. Nicméně ve spojení se starými židlemi poukazuje i na pomíjivost našeho života, k němuž by měla patřit udržitelnost.
Tadaši Kawamata se proslavil stovkami netradičních děl po celém světě, od Montrealu po Tokio, přes New York a Barcelonu až po Centre Pompidou-Metz a břehy Loiry v Nantes. „Lidé je buď milují, nebo nenávidí,“ uvádí k nim nejčastěji.