Článek
I nové představení Blush (červenat se) ve kterém se na scéně objeví také choreograf Wim Vandekeybus, je laděné konfrontačně. Věnuje se lásce, otázce smyslnosti a intimity, vztahu brutality a něhy, kontrastu síly a křehkosti.
Dynamický fyzicky náročný pohyb je ovšem jen součástí multimediálního představení, kterém opět doplní filmové projekce, básně belgického spisovatele Petera Verhelsta a vynikající hudba. Po bok Vandeykebusových spolupracovníků se po avantgardním kytaristovi Marku Ribbotovi a Davidu Byrnovi zařadil frontman americké temné folkrockové skupiny 16 Horsepower David Eugene Edwards.
Choreograf o představení belgickému časopisu Humo řekl: "Červenáte se (blush), když odhalíte něco z vás, co mělo zůstat skryto. To něco vytryskne z nitra - chemická reakce, nával horka a najednou se to objeví na povrchu...Červenáte se také, když se zamilujete - od prvního zablýsknut) až po závěrečné zklamání, včetně všeho, co se odehrává mezi tím. Naděje, bolest, zjištění, že s každou další ženou jste někdo jiný. Pochyby - Orfeus se ohlíží přes rameno, protože mylně pochybuje o lásce..."
Divadlo Archa v minulosti uvedlo pět Vandekeybusových představení Mountains Made of Barking (1995), What the Body does not Remember (1997), In Spite of Wishing and Wanting (2000), kde tančili jen muži, a Scratching the Inner Fields (2002), v němž tančily jen ženy.
Wim Vandekeybus / Ultima Vez: Blush
Divadlo Archa, 31. X., 1. a 2. XI. 2003