Článek
Profesně byla výtečná, podívaná byla náramná a zpěvák Bono Vox nezapomněl ani na svá politická hlásání.
Nepadlo však jediné slovo na obhajobu turné vůči kritice enviromentalistů, kteří členy skupiny napadli za to, že se léta angažují v ekologických aktivitách. Podle Helen Robertsové ze serveru carbonfootprint.com má jejich kolosální turné na životní prostředí takový vliv, jako by kapela cestovala na Mars a zpět raketoplánem.
Chobotnice
Příměr to nebyl jistě náhodný, protože pódium skutečně cosi kosmického připomínalo. Bono během koncertu mluvil o kosmickém monstru, v zásadě šlo ale o čtyřnohou kovovou „chobotnici“, která se vypínala nad scénou.

Pódium připomínalo chobotnici.
Na její střeše byla věž připomínající malou vesmírnou raketu, pod ní kruhovitá ledková stěna, která povětšinou fungovala jako obří obrazovka, občas i jako mozaiková součást světelné show.
Pódium bylo v zadní části stadiónu umístěno tak, aby lidé mohli stát a sedět kolem něho. Ti za ním měli trochu smůlu a byli odkázáni jen na obraz promítaný, neboť kapela byla po většinu koncertu otočena směrem, kde bylo před pódiem podstatně více diváků.
Přesto její členové občas dozadu napochodovali a velkolepý byl v tomto ohledu závěr, kdy po skončení koncertu odcházeli zadem do zákulisí jako přátelé, kteří se vracejí z posezení u pivka v irské hospůdce.
Dojemné zastavení
Na začátku večera vystoupili skotsko-irští Snow Patrol. Před půldruhým rokem nahrávali v Berlíně aktuální album A Hundred Million Suns a jak řekl zpěvák a kytarista Gary Lightboy, bylo pro ně koncertní zastavení v Berlíně dojemné a symbolické.
Hráli spontánně, na albech vcelku uondané skladby dostaly živoucí koncertní lesk a na povrch se tak vydrápal melodický potenciál. Diváci dali pětici potleskem vědět o svých sympatiích. Lightboy byl v některých chvíli atmosférou až dojatý a nezapomněl podotknout, že následující show jeho irských přátel je součástí největšího turné v historii hudby.
V českých rukou
U2 přivedl na pódium bubeník Larry Mullen Jr a nádherný večer, který místy skrápěl osvěžující deštík, zahájili písničkou Breathe z letošního alba No Line On The Horizon. Druhá v pořadí byla jeho titulní skladba a po ní přišel syrový rock’n’rollový nářez Get On Your Boots.
Teprve s pátou Beautiful Day si formace od aktuálního alba odskočila do minulosti. Následně tak činila mnohokrát, dílem proto, že největší hity napsala v 80. a 90. letech, dílem kvůli tomu, že podat starší skladby se současným zvukem a technickým vybavením bylo přitažlivé.
Irové dnes hojně používají pomocné zvukové smyčky, které ty pódiové zahustí a semknou. Umožňuje jim to ve výsledku nabídnou zvuk podobný tomu na desce. Bono Vox byl nicméně naživo méně pevný v kramflecích a v porovnání se studiovými nahrávkami postrádal jeho hlas onu neodolatelnou naléhavost. Navíc byl razantně zapuštěn do instrumentální masy.
Při Angel Of Harlem se na pódiu objevila parta mladých muzikantů, která spolu s Iry měla možnost skladbu zahrát. Mnoho českých diváků jistě čaplo za srdce, že jeden z party se při loučení představil jako Štěpán z Prahy. Že právě prožil jedny z nejkrásnějších minut života, si džentlmensky nechal pro sebe.
Podpora aktivistky
Zpěvák Bono Vox nezapomněl během dvě a čtvrt hodiny trvajícího večera na své politické aktivity. Vzpomněl na obyvatele v Iráku, připomněl rasismus a bídu v Africe, popřál na dálku bývalému jihoafrickému prezidentovi Nelsonu Mandelovi k jednadevadesátým narozeninám, spolu s diváky mu zapěl popěvek Happy Birthday a především podpořil barmskou bojovnici za lidská práva a nositelku Nobelovy ceny míru Aung Schan Su Ťij.

Bono Vox rozdával lásku a mír.
Při písničce Walk On přišli na pódium lidé, kteří měli před obličejem její podobenku. Takto v klidu připomněli odvahu i utrpení Aung Schan Su Ťij.
U2 nezklamali
Finále večera neslo charakteristické znaky závěrů dobrých akcí. Z pódia putoval za diváky jeden hit za druhým (Sunday Bloody Sunday, Pride (In The Name Of Love), Where The Streets Have No Name, One, v přídavku Ultra Violet (Light My Way), With Or Without You a Moment Of Surrender), celý stadión stál na nohou a aplaudoval, věž na střeše pódia vysílala laserové paprsky do nebe a deštík ustal, aby nezkazil poslední krásné chvíle s irskou čtveřicí.
U2 nesměli zklamat, což splnili. Zvuk, výkony jednotlivců i technické zabezpečení – to všechno bylo takřka dokonalé. Jestliže Bono v jednu chvíli s nadhledem mávl rukou nad opakováním refrénu, berme to jako projev jeho dobrého odhadu i faktu, že přes svou uměleckou i společenskou výlučnost zůstal fajn chlapíkem, jemuž nejsou vlastní jen teatrální gesta.