Článek
Anthony & Joe Russoovi patří mezi komerčně nejúspěšnější režiséry vůbec. Společně stvořili například seriál Zpátky do školy, na filmovém poli pak v dobách největší slávy marvelovek natočili například filmy Captain America: Občanská válka, Avengers: Infinity War a Avengers: Endgame.
Po odchodu od Marvelu ale jejich projekty spíše skomírají. Cherry s Tomem Hollandem byl propadák, totéž se dá říct i o netflixovském akčním filmu The Gray Man natáčeném i v Praze. Tvůrci sice coby producenti uspěli s jinými akčňáky Vyproštění, jež rovněž uvedli na Netflixu, na režijním poli ale jako by se nemohli vymanit z avengerovské škatulky.
Jejich nejnovější počin Pasáž (v originále The Electric State) vychází z poměrně dobré knihy od švédského autora Simona Stalenhaga a sleduje příběh z alternativních devadesátých let minulého století.
RECENZE: Sbalte si dva kufry a opusťte Dánsko

Reklamní roboti v něm válčí s lidstvem, které je porazí díky novým dronům a následně uvězní kdesi v poušti na středozápadě USA. Jedna dívka se o pár let později potkává s robotem, jenž jí tvrdí, že je jejím ztraceným bratrem a dobrodružství začíná. V době, kdy právě devadesátkové retro frčí, by tedy film měl mít jasný úspěch.
Ano, měl, nicméně v russoovské adaptaci jej sráží hned několik věcí. Tou první a nejzásadnější je hlavní hrdinka Michelle v podání Millie Bobby Brownové.
Mladá jednadvacetiletá herečka spojila s Netflixem drtivou většinu své kariéry, když se po seriálu Stranger Things objevila ve dvou dílech Enoly Holmesové nebo ve fantasy Mladá dáma.

Ukázka z filmu Pasáž, na snímku Millie Bobby Brownová
V Pasáži má opět hlavní roli a na filmovém poli už počtvrté dokazuje, že na to, aby táhla milionový velkofilm, opravdu nemá. Jakmile Millie není na obraze, působí snímek svěže, její hraní je naopak kostrbaté a střídá dva výrazy. V rámci Michelle je herečka stejná jako ve svých předcházejících rolích a divák si k ní tak, na rozdíl od několika vedlejších charakterů, nenajde vztah.
Druhým zásadním problémem celého projektu je to, že stál stěží uvěřitelných 320 milionů dolarů (7,3 miliardy korun) a z devadesáti procent to na něm není vidět. Jistě, najdeme zde několik akčních scén, ve kterých roboti bojují s drony, impozantní jsou rovněž robotické osady v zakázané zóně, celkově je to ale málo na projekt, do něhož Netflix investoval nemalé peníze.

Millie Bobby Brownová, Chris Pratt a Ke Huy Quan ve filmu Pasáž
Dějově je snímek ze začátku poměrně chytlavý, po krátké době mu ale dojde dech. Jakmile nastoupí na scénu Brownová s robotem Cosmem, sklouzáváme postupně k tuctovému příběhu o soužití lidí s roboty a divák se začíná nudit.
Kromě již výše zmíněného dobrého CGI v několika scénách, které dává zapomenout na velmi špatné triky v řadě blockbusterů posledních let, lze pochválit Chrise Pratta, který hraje podobný typ postavy jako ve Strážcích galaxie a jde mu to skvěle.
Rovněž hlasy robotů mnohé fajnšmekry pobaví, slyšet jsou například Alan Tudyk nebo Woody Harrelson.
Celkově je ale pár fajn scén s roboty a dobrý začátek pro film, který měl být letošní netflixovskou jedničkou, zoufale málo. Šéfové největší streamovací služby ale postupně upouštějí od pompézních velkofilmů za stamiliony a chtějí vsadit na spíše přízemnější filmové projekty. Uvidíme, zda další projekty budou lepší než Russoovic Pasáž.
Pasáž |
---|
USA, 128 min., Režie: Anthony & Joe Russo, scénář: Christopher Markus, Stephen McFeely, hrají: Millie Bobby Brownová, Chris Pratt, Stanley Tucci, Giancarlo Esposito, Ke Huy Quan, Alan Tudyk, Woody Harrelson |
Hodnocení: 45 % |
Nákladné sci-fi od tvůrců Avengers láká na roboty, známé tváře i devadesátkovou nostalgii
