Článek
Kdo očekává, že se na obrazovkách objeví byť jen náznak něčeho bulvárního, bude zklamán. I bez toho však ale jde o silný dokument, který shrnul producent Matěj Podzimek slovy: „Od adorace k lynči.“
První díl je o cestě Ivety Bartošové do šoubyznysu, o tom, jak se ze dne na den stala velkou hvězdou, o kterou se prali manažeři. Je i o tom, jak znovu začínala po smrti svého partnera Petra Sepéšiho či jak nad Františkem Janečkem zvítězil Ladislav Štaidl.
RECENZE: Hvězda, troska, máma. Iveta vstupuje do devadesátek
Druhý díl popisuje její dráhu v devadesátých letech minulého století a s ní i zlom. Bartošová hledala novou cestu, stala se matkou a také hvězdou muzikálu Dracula. Třetí díl je především o neúnosné míře bulvárního nátlaku a konci všeho.
„Během práce na minisérii Iveta jsme postupně zjišťovali, že životní příběh oblíbené zpěvačky v sobě skrývá ještě jeden. Dal by se nazvat Pravidla šoubyznysu, případně Jaká je cena slávy. Z konkrétního osudu náhle zřetelně vystupoval nátlak, jemuž je vystaven každý umělec, který dosáhne určitého stupně popularity. Stupně, kdy se z člověka stává značka nebo přesněji veřejný majetek,“ uvedl Podzimek.
V dokumentu je řada archivních záběrů, fotek, klipů a vzpomínek a vyprávění lidí, kteří kariéru a život Ivety Bartošové sledovali a prožívali. Jsou to mimo jiné moderátorka Tereza Pergnerová, zpěvačky Lucie Vondráčková a Bára Basiková či zpěvák Michal Penk.
„Mám za to, že ten nejzásadnější rozdíl nacházíme v tom, že příběh Ivety Bartošové dříve vyprávěl bulvár a především muži. My jej naopak převyprávíme zejména prostřednictvím žen nebo lidí, kteří nemají důvod na její tragédii parazitovat,“ vysvětlil režisér Tomáš Klein.