Hlavní obsah

Finále mistrovství světa v hokeji sledovalo 3,74 milionu diváků

Aktualizováno

Slavné vítězství českých hokejistů sledovalo v neděli večer úctyhodných 3,74 milionu diváků. Uvedla to v pondělí Česká televize s tím, že jde o součet lidí, kteří přímý přenos sledovali v televizi a na webu. Větší zájem na ČT mělo jen Nagano, legendární olympiáda, kde Češi také brali zlato.

Radost po vítězném utkání MSVideo: Novinky, Aktu.cz

Článek

Hokejisté se tak s přehledem stali vítězi televizního nedělního večera, jak uvedla ČT na síti X. Konkurenční stanice zaznamenaly značný propad. Oproti „obvyklé“ televizní neděli spadly cca na čtvrtinu.

Moderátor Robert Záruba dokonce v příspěvku na síti X odhadl, že vítězství národního týmu viděl téměř každý druhý Čech a Češka.

„Finále MS sledovaly 4 miliony 813 tisíc diváků. V tomto počtu nejsou náměstí, sportbary, restaurace a další společné akce,“ zmínil s tím, že se pražské finále stalo nejsledovanějším televizním pořadem letošního roku, nejsledovanějším sportovním pořadem v Česku od finále ZOH 1998 a nejsledovanějším pořadem v historii ČT Sport.

Jeho tvrzení vzápětí potvrdila ČT: „Finálové utkání Švýcarsko–Česko sledovalo v televizi nebo na internetu celkem 3,74 milionu diváků 4+ při podílu na sledovanosti 76,14 %. Zásah finále se vyšplhal na 4,81 milionu diváků.“

Česká televize vydala na včerejší finále přes tři sta povolení k veřejné projekci.

Anketa

Sledoval/a jste finále MS v Praze?
Ano, až do konce
94,3 %
Ano, ale jen chvíli
2,4 %
Ne
3,3 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 3482 čtenářů.

Nedělní finále pak bylo vůbec nejsledovanějším pořadem na všech tuzemských televizích od 25. prosince 2022, kdy ČT vysílala pohádku Krakonošovo tajemství. Zároveň se stalo nejsledovanějším streamem v historii měření (253 tis. diváků).

RECENZE: Jiřina Bohdalová exceluje ve Svaté

TV a streaming

Sportovní program České televize se během mistrovství stal desetkrát leaderem trhu, tedy každý den, kdy hrál tuzemský tým. „Průměrný podíl na sledovanosti ČT sport během posledního týdne šampionátu atakoval dvaadvacet procent, jedná se s přehledem o nejlepší výkon stanice v její historii,“ uvedla ČT v tiskové zprávě.

Jen pro srovnání. Televizní film Jiřího Stracha Svatá si neděli před finále pustilo cca 1,6 milionu diváků.

„Hned v průměru 1,235 milionu diváků (15+) při podílu na sledovanosti 32,02 %. Celkový zásah snímku, tedy že ho divák viděl alespoň tři minuty, byl 1,55 milionu. Z celkové sledovanosti si Svatou pustilo v TV odloženě 245 tisíc lidí (4+), dalších 56 tisíc diváků (4+) si snímek pustilo v iVysílání, a to živě či zpětně,“ uvedl za ČT koncem minulého týdne pro Novinky Radek Konečný.

Zlaté oslavy v centru Prahy: Kolapsy na náměstí, desítky zajištěných a stížnosti na davy

Krimi

Čeští hokejisté jsou mistry světa

Domácí

Výběr článků

Načítám