Hlavní obsah

Tosca z Metropolitní v kině

Právo, Vladimír Říha

Ani kolize přenosu z newyorské Metropolitní opery s přenosem zápasu našich fotbalistů nezabránila obrovskému zájmu diváků. Obě pražská kina (Aero i Světozor) byla vyprodána. Na programu zahájení nové řady přenosů v sezóně 2009–2010 byla Pucciniho Tosca, nejznámější dílo italského skladatele a jedna z nejhranějších oper ve světě.

Článek

Sice se změnou na postu dirigenta – místo Jamese Levinea řídil Joseph Colaneri, ale v precizní Levinově přípravě. Premiéra inscenace prý nebyla přijata publikem moc nadšeně, přenášená repríza naopak vyvolala nesčetné potlesky na otevřené scéně. Po zásluze neboť i režie v New Yorku debutujícího Francouze Luca Bondyho odmítla experimenty a byla zcela tradiční – soustředila se jen na jednotlivé charaktery a vztahy mezi nimi.

Hereckou propracovaností dokázala ve spojení s historizující scénou, že problémy se střetáváním lásky a politiky jsou věčné.

Excelovali především představitelé hlavní trojice postav – v titulní roli Finka Karita Mattila, vedle ní symbol zla, policejní šéf Scarpia v podání gruzínského barytonisty George Gagnidzeho, a argentinský hvězdný tenorista Marcelo Álvarez jako Cavaradossi. Velice zvídavou moderátorkou přenosu byla pěvkyně Susan Grahamová.

Související témata:

Související články

Státní opera uctila skladatele Martinů

Výročí 50 let od smrti skladatele Bohuslava Martinů vzpomněla pražská Státní opera večerem Martinů Gala, v němž operní orchestr řízený kanadským dirigentem...

Výběr článků

Načítám