Článek
Audioslave
Audislave jsou skutečně superskupinou - vždyť se v nich sešel zpěvák už rozpadlých Soundgarden Chris Cornell s muzikanty z výsostně politických rapmetalových Rage Against The Machine.
Debutové album potvrdilo kvality zúčastněných protagonistů, svými kvalitami přesahuje většinu rockové produkce. Nového však mnoho nepřináší. Audioslave se obracejí k odkazu klasického hard rocku sedmdesátých let, zejména k Led Zeppelin, v čemž navazují na The Cult.
Tato ohlédnutí nejsou zas tak překvapivá, jak Soundgarden, tak Rage Against The Machine z minulosti čerpali, byť spíše z postupů Black Sabbath. Druzí jmenovaní však podněty přetavovali do zcela nové podoby, zatímco nyní klasický hard rock jen modernizují a jemně koření.
Ze zaměření Audioslave je patrné, že je ovlivnil více Cornell, jehož projevu styl více vyhovuje. Debut Audioslave přes své nesporné kvality proto zůstane ve stínu objevných nahrávek mateřských kapel, představuje totiž pouhou poctu minulosti, byť skvěle podanou.
Sony Music, 65:28
Richard Brautigan: Hawklinská nestvůra
Hawklinská nestvůra potvrzuje ohromující šíři záběru autora kultovního hippiovského románu V melounovém cukru.
V novele z poloviny sedmdesátých let se Brautigan stylově pohybuje na pomezí mezi gotickým románem a kovbojkou aniž by se nechal svázat zákonitostmi obou stylů, nebo skončil u jejich parodie. Jejich prvky integrálně zahrnul do vlastního pojetí, aby tak vytvořil působivou konfrontaci mezi skutečnou magií a rituály konvence. Navíc mu styly patřící minulosti pomohly zdůraznit nostalgickou náladu, protože také v Hawklinské nestvůře autor ukazuje, jak je vše pomíjivé a jak se skutečná realita může lišit od dojmu, který vyvolává.
Volvox globator, 134 strany