Článek
V nové verzi mobilní aplikace se otevřou některé prémiové služby zadarmo. Dříve chtěla firma dávat zadarmo jen náhodný výběr (shuffle), ale teď se otevře asi 750 písní na objednávku. Společnost uvedla, že si vyjednala s hudebními vydavatelstvími nové smlouvy.
Gustav Söderström ze Spotify uvedl, že dělají to, co rádio v devadesátých letech. Jednoduše motivují lidi, aby nakupovali hudbu tím, že něco dají zadarmo.
Jenže hudebníci z toho možná nebudou nic mít. Dlouhodobé zkušenosti prokázaly, že pro mladé začínající muzikanty je internet skvělý způsob, jak nalákat lidi na koncerty. Slavní zavedení umělci ovšem nic moc nezískají. Dávat hudbu zdarma je jim spíš k ničemu.
Také Jimmy Iovine z Apple Music dlouhodobě kritizuje rozdávání hudby. Podle serveru RollingStone hudební průmysl nesdílí optimistickou vizi Spotify. Firma si myslí, že si lidé budou přikupovat placené služby, umělci a labely o tom pochybují.
Faktem ale je, že v poslední době streamování zachraňuje celý hudební průmysl. Formát CD jde ke dnu a skutečných znalců, kteří si kupují drahé vinyly, je pořád málo. Jedině stream vytahuje odvětví z poklesu, který trval od konce devadesátých let.