Článek
Web informaci čerpá s odkazem na společnost Mouse House, která oznámila předplatitelům služby Disney+ v Kanadě, že se od 1. listopadu mění dosud zavedený zvyk.
„Pokud to vaše úroveň služeb neumožňuje, nesmíte své předplatné sdílet mimo domácnost,“ uvádí se ve sdělení, jež firma rozeslala. Stojí v něm i to, že v případě nerespektování nařízení „lze omezit nebo ukončit přístup ke službě a/nebo podniknout jakékoli další kroky, které tato smlouva umožňuje“.
Sdělení dále naznačuje, že služba Disney+ bude nabízet novou možnost (nebo možnosti) sdílení jednoho účtu mimo domácnost primárního uživatele. Zatím ovšem není jasné, za jakých podmínek se to stane.
Oznámení kanadským předplatitelům je součástí aktualizace smluv s předplatiteli Disney+, která má vyjasnit pravidla týkající se sdílení účtů. Jisté rovněž je, že po Kanadě bude změna uplatněna dále ve Spojených státech. Předpokládá se, že do konce roku.
Letní prohlášení
Společnost Disney+ o svých záměrech informovala předplatitele předem, v létě, s tím, že se bude snažit změnit smlouvy tak, aby jí následně vynášely větší zisky. K tomu patří právě omezení sdílení předplatného. Zároveň předpokládá, že v rámci jedné rodiny bude benevolentnější. Jak, to také zatím není známo.
Anketa
Od 1. listopadu navíc v dalších státech spustí speciální tarif Disney+, jehož součástí je reklama. Vedle nich musejí uživatelé přijmout i to, že si obsah nelze stáhnout.V Kanadě vyjde na 7,99 USD/měsíc (zhruba 187 Kč).
Bude dostupný i ve Velké Británii a v osmi dalších evropských zemích: ve Francii, Německu, Švýcarsku, Itálii, Španělsku, Norsku, Švédsku a Dánsku. S Českou republikou se zatím nepočítá. Tarif již je jinak od loňského prosince dostupný v USA.
Ve stopách Netflixu
Disney+ jde v omezování ve stopách konkurenčního Netflixu. Ten v polovině května spustil „program placeného sdílení“ ve více než 100 zemích.
Cíl mají platformy shodný: přimět nelegální uživatele, kteří si půjčují hesla, pořídit si vlastní účet, případně přimět „staré“ zákazníky přidat uživatele, kteří nejsou členy domácnosti jako „další členy“. Ke strategii patří i nabídka levnějšího tarifu s reklamami.
Netlixu se zatím nastavená strategie vyplatila. Podle Variety ve druhém čtvrtletí získal nově 5,9 milionu předplatitelů – více než dvojnásobek, než činily původní prognózy.
Strategie tarifu s reklamami se letos vydala i další streamovací platforma, Amazon.