Článek
Život je jen náhoda, píseň vzniklá pro film V+W Peníze nebo život, v němž ji Hermanová zpívala s Hanou Vítovou, zní i podruhé, a sice v podání Bajo tria 81. Liška totiž s radostí spolupracoval s Ivanou Heřmánkovou, Alenou Rychetskou a Marií Šmaternovou, které se vydaly ve stopách slavných předchůdkyň, jimiž byly Božena a Anna Schlessingerovy a Josefa Srbová.
Úcta k instrumentaci i aranži Ježkova podání navíc vedla Lišku k vytvoření orchestru identického s tím, který měl skladatel v Osvobozeném divadle. Nakonec v této snaze i v umění interpretace spočívá jeden z půvabů kompletu.
Nejde jen o podání starších věcí, ale i o premiérové uvedení řady skladeb, mezi kterými jsou třeba třeba Equatorial rag, Minulost přes palubu nebo Balada o džbánu.
Tato píseň z revue Golem nebyla nikdy vydána tiskem, existovala pouze Ježkova partitura bez textu. Ten si ovšem živě pamatoval František Filipovský, který si písničku moc přál nahrát.
Na dvojalbu zpívají i Jiří Suchý v duetu s Jitkou Molavcovou, Miloslav Pařízek i muzikálový herec a pedagog Tomáš Trapl. Mimořádným zážitkem jsou samozřejmě Bugatti step v podání Jany Potočkové nebo klavírní úpravy původně orchestrálních skladeb Proměny a Jarní vítr.
Zoltán Liška připomíná, že se na projektu podíleli ještě žijící tvůrci z Osvobozeného, protože naslouchal vzpomínkám Jana Nováka, jenž hrál u Ježka na saxofon a klarinet, i hráči na bicí Zdeňku Tesárkovi.