Článek
Můžete říct, jaký je osud vaším předchůdcem Janem Třeštíkem slibované a údajně připravované výstavy kontroverzního britského umělce Damiena Hirsta v GASK?
Hirstova výstava nebude, je to uzavřená kapitola. Byl to dobrý nápad, i když jsem se od kurátorů dozvěděla, že Hirst byl „in“ před patnácti lety. Pro Českou republiku a Kutnou Horu by to ovšem byla dobrá výstava, i když získat ji bylo složité jak organizačně, tak manažersky a finančně.
Podcenil Třeštík přípravu?
Honza Třeštík má úžasné plány, je dobře mít takto vysoko laťku. Já si jenom dávám větší pozor, co slibuji. Vzal si velké sousto – neměl tvrdit, že výstava stoprocentně bude a nejsou s ní žádné problémy.
Myslíte, že tím poškodil jméno galerie?
Myslím, že ne. Ve chvíli, kdy jsem se ke konci ledna stala ředitelkou, začala kauza Picasso (policie vyšetřuje pokus o nelegální vývoz obrazu Pabla Picassa z Česka, do případu je zapleten také Třeštík, pozn. red.). Kvůli ní se vytratila důvěra k jeho osobě.
Třeštíkovo jméno bylo ovšem tehdy spjato s galerií...
Domnívám se, že se dají tyhle věci určitým způsobem vysvětlit. Možná to byly jeho profesní chyby, ale někteří to zase berou jako public relation, jako propagaci. Každý jsme nějaký, já jsem spíš plachá a budu ten druh ředitelky, za kterou bude mluvit galerie a práce kurátorů. Není to tady o Šorfové. Nicméně pro nastartování galerie udělal Třeštík skvostnou práci.
Je pravda, že bude nadále s GASK spolupracovat?
Ano, bude mi pomáhat. Je s námi dennodenně v kontaktu. Má dobré nápady, pro tuto organizaci žil, ale není administrativní pracovník, který by chtěl řídit pětapadesát zaměstnanců.
Budete pokračovat v jím nastavené koncepci?
Vize, která je v galerii nastartována, mě oslovila a já v ní chci pokračovat. Výstavní prostor a výstavy jsou překrásné, je tu velmi dobrý tým kurátorů. Mojí úlohou je galerii oživit, dostat do ní návštěvníky a získat finance.