Článek
Obě díla prezentovali dirigent a orchestr výjimečným způsobem. Ve Dvořákově skladbě vystihli dramatičnost i baladičnost skladatelova zpracování Erbena, vrcholem ale bylo jejich podání Mahlerovy symfonie psané na texty čínských básníků 8. a 9. století.
V šesti písních byli sólisty novozélandský tenorista Simon O’Neill a zmíněná Magdalena Kožená. Především ta zcela excelovala. V poslední písni Rozloučení, jež je spíše sólovou kantátou o údělu a smrti člověka, si poradila s velmi náročnými party. Podala ji tak, že po posledním slově „Ewig“ zaznívajícím do ticha lidé v sále dlouho čekali a pak zazněl hlasitý potlesk, který byl odměnou i dirigentovi a orchestru.
Rattle vystihl harmonii písňového i symfonického živlu v díle a orchestr s mnoha vynikajícími sóly mu asistoval na vrcholné úrovni. Byl to debut, který zůstane dlouho v myslích posluchačů.
Může se vám hodit na Zboží.cz: