Článek
K duetu nazvanému Planý poplach vznikl videoklip, jehož děj se odehrává na liduprázdném letišti v Mošnově a v Leteckém muzeu v Kunovicích. A právě tato atmosféra se odráží i ve vizuálním provedení obalu nového EP Než v tom zůstaneme sami.
Pro kapelu je to první deska od roku 2017. „Dospěli jsme do bodu, kdy jsme zjistili, co přesně my sami chceme. A to se v naší tvorbě odráží. Deska je pro mě především talisman, ve kterém je skrytá absolutní svoboda umění i slova. Jsou na ní country, gospel, pop, odkaz na pandemické období i více než pětiminutová balada. Ve všech písních odkrýváme kus svého nitra, všechno dobré i zlé, čím si naše parta prošla,” vysvětluje zpěvák Petr Harazin.
Atmosférický klip k singlu Planý poplach je plný zvláštní tísně z opuštěných prostor letiště a monumentálních parkovišť velkých dopravních letadel. „Je to obraz doby a zároveň metafora našich životů i společnosti jako celku,“ komentuje kytarista Štěpán Petrů.
„Když mi Petr poslal píseň, hned jsem věděla, že do toho chci jít. Už dlouho se mi nestalo, že bych slyšela tak dobře složenou písničku, s takovou symbiózou hudby a textu. Také mě zaujalo, jak kluci z kapely drží při sobě, vědí, co chtějí, a jdou si za tím. Velmi jim držím palce,“ říká o spolupráci slovenská zpěvačka Katarína Knechtová.
Velká část scén se točila v interiéru a na křídlech Naganského expresu, bývalého vládního speciálu prezidenta Havla, kterým přiletěla výprava ze zlatého hokejového olympijského týmu z japonského Nagana.
Když se letadlo mělo jakožto majetek armády sešrotovat, Martin Hrabec, vedoucí muzea v Kunovicích, ho po všem byrokratických procesech s partou nadšenců postupně rozebral, převezl přes celou republiku a znovu poskládal po dvou letech do původní podoby, aby se stalo exponátem zmiňovaného kunovického muzea.