Článek
Ranní nalodění bylo bez problémů, socha jede na pontonu, na kterém byla vystavena a který nyní tlačí po vodě remorkér. V Drážďanech bude socha odhalena 30. září a stane se předznamenáním výstavy Všechnu moc imaginaci! ve výstavní síni Lipsiusbau na labské promenádě, kterou v rámci České sezony budou zahajovat 26. listopadu. Na výstavě se představí na 25 současných českých umělců a také díla české klasické moderny z prvních desetiletí 20. století.
Festival nazvaný Všechnu moc imaginaci! s podtitulem Česká sezona v Drážďanech začal v saské metropoli koncem června. Spolupořádají ho Státní umělecké sbírky Drážďany (SKD) a Česko-německý fond budoucnosti. Odkazuje k dědictví umělecké avantgardy meziválečného Československa, které tehdy bývalo svobodomyslnou oázou kulturního světa. Festival chce Němcům ukázat současnou českou kulturní scénu a zároveň přilákat Čechy do saské metropole za jinou než klasickou kulturou.

Vulpes Gott jeho autor František Skála
Skálův pes navzdory své sedmimetrové délce působí dojmem malého opuštěného tvora se sklopenýma ušima. Skálu fascinují podle Fajta hříčky s formáty, kdy je pozorovatel zaskočen měřítkem, ať již jde o původně miniaturní objekty, které ve scénickém nasvícení a fotograficky zachycené vyvolávají dojem rozměrného objektu či instalace, anebo naopak překvapivě monumentální formáty u témat, která si mnohem spíše spojujeme s drobným měřítkem, jako tomu je právě u tohoto psa.
Sochá má název Vulpes Gott, s ohledem na použitý materiál psíkovi Skála také říká Dratoslav von Mischling či Slávek. „Je to pomník ohrožených druhů. Monument odstrkovaných. Kříženec nečistých ras a vyhynulých tvorů. Antihrdina, který nikdy nic nedobyl, nesjednotil a ničím výrazným na sebe neupozornil. Jen bojoval o holou existenci, budil u jedněch soucit, u druhých opovržení,“ říká o soše Fajt. Navazuje podle něj na pomník rozšlápnutého brouka, přejetého motýla a fenomén nepopulárního tlouštíka.
Pes je tématem uměleckého ztvárnění odjakživa. V posledních třech stoletích se na vyobrazeních psa zdůrazňuje citové pouto či závislost mezi jeho pánem – člověkem a zvířetem, připomíná Fajt. Tak tomu je i u psa Františka Skály.