Hlavní obsah

Sázavafest v sobotu bojoval s počasím

Právo, Jaroslav Špulák
Kácov

V neděli nad ránem skončil v Kácově na Kutnohorsku desátý ročník hudebního Sázavafestu. Přálo-li první tři dny festivalu počasí, o sobotě se to říct nedá. Po celou dobu vytrvale pršelo a spousta lidí areál opustila. Přesto pořadatelé uvedli, že se během celého festivalu pod pódii pohybovalo čtrnáct tisíc diváků.

Foto: Petr Hloušek , Právo

Zmoklé publikum na Sázavafestu

Článek

Kvůli dešti museli pořadatelé v sobotu večer přerušit program Balbínky, později také Coca-Cola Stage a divadelního i filmového stanu. Řeka Sázava se zvedala, diváků ubývalo a jmenované scény hrály v podstatě bez publika.

„Já ty lidi, kteří na festivalu zůstali, obdivuju. Nikdy bych nevydržel stát hodinu po kotníky v bahně a koukat na nějakou kapelu,“ řekl po vystoupení skupiny Chumbawamba zpěvák a kytarista Boff Whalley. Chumbawamba nabídla akustické verze svých písniček. Působily trochu posmutněle, vynikla ovšem jejich jemná a kultivovaná melodika. Lépe srozumitelné byly i pacifistické texty, politické glosy a společenský přehled, který je v písničkách této britské kapely patrný.

Foto: Petr Hloušek , Právo

Ivan Král na Sázavafestu

 Králova poctivost

Ivan Král neměl pod pódiem tolik lidí, kolik by bylo na takový festival důstojné. Část mu jich navíc uzmula Ewa Farna, která hrála souběžně na jiném pódiu, a navíc mu nedorazil ani jeden z hostů, které zval. „Nedá se nic dělat. Je to ale zvláštní, já když mám možnost hupsnout na pódium a hrát, jde všechno stranou,“ řekl po vystoupení Král.

Nabídl písničky ze svého autorského rejstříku, došlo i na Dancing Barefoot, kterou má Patti Smith, pro níž ji napsal, na albu Wave, nebo na skladbu Sen, kterou před lety napsal pro skupinu Lucie a Lenku Dusilovou a ta se stala hitem.

Královo vystoupení se neslo v duchu šedesátých a sedmdesátých let, období jeho hudebního kralování. Bylo syrové, přímočaré a naprosto upřímné.

Foto: Petr Hloušek , Právo

Leningrad Cowboys na Sázavafestu

Pozoruhodní byli v sobotu večer i finští Leningrad Cowboys. Zahráli v dobré formě (jejich koncerty mají kvalitativní výkyvy), nabídli svérázné úpravy legendárních hitů a pobavili svou neodmyslitelnou vizáží i traktorem, ve kterém na pódiu seděl bubeník a odtud hnal své muzikantské kolegy kupředu.

Přesto všechno byl nejsilnějším okamžikem Sázavafestu páteční večerní koncert Papa Roach. Přinesl moderní rockový sound a silné melodické písničky, skvěle odehrané a také zazpívané. Nedošlo během něho na jedinou pomalou skladbu, takový rock’n’roll Papa Roach dělají.[celá zpráva]

Foto: Petr Hloušek , Právo

Ewa Farna na Sázavafestu

Zapomenout na českou festivalovou stopu by nicméně bylo nespravedlivé. V sobotu na sebe poutali pozornost Kamil Střihavka, který oslavoval dvacet let na hudební scéně, Ewa Farna, jež bez ustání dokazuje svou živelnost i hlasový vklad, Support Lesbiens, kteří mají ve své koncertním repertoáru nečekaně velké množství tuzemských rádiových hitů a navíc jsou skvělí muzikanti, nebo Michal Prokop, jenž s kapelou Framus 5 vzpomínal na minulé časy a zazpíval to nejlepší, co od něho známe.

Související témata:

Výběr článků

Načítám