Článek
● Rozhovor s ukrajinským spisovatelem Vladimirem Rafejenkem, který na vlastní kůži zažil vpád ruské armády do své země; jak se ruští vojáci chovali na okupovaném území, jak ochránit vlastní lidskost v podmínkách nelidskosti, v čem je „zásadní systémová chyba“ ruské kultury a proč se Rafajenko rozhodl přestat psát rusky?
● Rozhovor s filmovou vědkyní Šárkou Gmiterkovou nad její knihou o Oldřichu Novém ON. Kristian v montérkách; jaká byla Nového skutečná role v poúnorové kinematografii, proč pro něj bylo stárnutí větší ranou než změna politického prostředí a jak byl on sám na sklonku života spokojený se svým uměleckým odkazem?
● Rozhovor s britským režisérem Peterem Stricklandem nad jeho novým filmem Neduživý gurmán; jak se v autorově pojetí snoubí satira na umělecký svět s prozkoumáváním společenských tabu, proč v jeho snímku hrají důležitou roli problémy s trávením a proč nás žena, kterou na jevišti mrzačí, šokuje míň než to, že si někdo prdne?
● Sloupek Saši Uhlové o požáru v Českosaském Švýcarsku a cenách energií: proč je označování ekologů za viníky to nejhloupější, co můžeme tváří v tvář klimatické i ekonomické krizi dělat?
● Krátké glosy Zdenka Pavelky o dvou nových knihách: jsou to monografie Tito a jeho soudruzi od Jožeho Pirjevece a tibetské vzpomínky Zdenky Krejčové Jako sen