Článek
• esej filosofa Václava Bělohradského o (ne)důvěře v systém; v čem je cenné dědictví revolty šedesátých let, proč jsou esencialisté uvažující v „klecových pojmech“ nebezpeční, proč je iluzorní představa o „osamělých střelcích“ oddělených od zbytku společnosti – a proč potřebujeme humanitní vědy ostražité před společenskými příznaky uzavírání se?
• recenzi historika Petra Zídka na knihu Miloše Doležala Tady nikdo není, jen já; jak se uhrančivému vypravěči Doležalovi podařilo zachytit osudy židů z Vysočiny a přilehlých krajů, dobrých lidí s „perličkou na dně“, kteří vstoupili do historie jen jako příbuzní či přátelé velikánů a jejichž životy mohly poklidně plynout v mikrokosmech místních komunit, nebýt vpádu „velkých dějin“?
• vzpomínku novináře a někdejšího redaktora britské BBC Milana Kocourka na nedávno zesnulého Karla Janovického – mimořádného hudebního skladatele, ale také skauta, uprchlíka, oblíbeného rozhlasového diskžokeje, mediálního manažera a prvního ředitele československé redakce BBC v Londýně
• sloupek Apoleny Rychlíkové o potřebě vnímat pestrost filmové tvorby; proč se za plnohodnotný film obecně považuje hlavně hraná tvorba, jaké to má následky pro reflexi, ale i financování snímků dokumentárních či animovaných, jak se v tomto ohledu mění přístup světových filmových festivalů – a proč tuzemské ceny Český lev zůstávají konzervativní?
• krátké glosy o dvou knihách; biografickém komiksu Hitler od japonského tvůrce Šigeru Mizukiho a sbírce próz Aleny Zemančíkové Nějaké ženy a jacísi muži