Článek
• rozhovor s Janem Gérykem nad jeho knihou Společnost úzkosti; proč dnes společnosti v západním světě vykazují úzkostně-depresivní projevy, jak to souvisí s neschopností zasadit svůj život do smysluplného vyprávění, proč se z politiků stávají pouzí „nádeníci“ – a kudy vede cesta z úzkosti ven?
• text Matěje Schneidera o politickém kontextu americké country; jak se v minulosti i současnosti tohoto populárního hudebního žánru střetávají konzervativní a alternativní proudy, jak se „milionáři s kytarami“ snaží pochlebovat pudům „rurálnějších spoluobčanů“ a jak se do country daří dostávat i subverzivní témata typu milostného vztahu dvou homosexuálních horníků?
• text Táni Zabloudilové o úspěšné stávce amerických scenáristů a scenáristek; jakým potížím čelí pracovníci ve filmovém průmyslu v souvislosti s rozvojem umělé inteligence či „netflixovou revolucí“ – a jak celá tato událost prokázala důležitost odborů a kolektivního vyjednávání?
• sloupek Petra Fischera o díle čerstvého držitele Nobelovy ceny za literaturu, norského spisovatele Jona Fosseho; proč je podle Fosseho právě literatura nejlépe uzpůsobena k tomu „překonat rétoriku“ a dostat se k něčemu tak prchavému, a přitom ne virtuálnímu, jako je lidská duše nebo Bůh?
• krátké glosy o dvou knihách: souboru fejetonů Jana Buriana Kočkování aneb Proč ještě zpívat a sbírce básní Martina Trdly Tvrdá data