Článek
• rozhovor s filmovým a divadelním režisérem Jiřím Havelkou nejen o jeho letošním snímku Zahradníkův rok; proč naše svobodná vůle není tak svobodná, jak si rádi myslíme, proč je negativita naší evoluční výhodou, proč je směšné zastávat vyhraněné názory – a co z toho dokáže zachytit divadlo a film?
• recenzi Aleše Palána na retrospektivní výstavu fotografky Libuše Jarcovjákové v pražské Národní galerii; v čem je autorčina tvorba „systematicky intuitivní“, proč Jarcovjáková nikdy nečerpá z dosavadních úspěchů, ale vždy začíná od nuly, a proč její dílo nepřestává zneklidňovat?
• text Ondřeje Klípy analyzující, proč se Západ zbytečně bojí porážky Ruska v současné rusko-ukrajinské válce; z jakých důvodů jsou obavy západního světa z jaderné apokalypsy, rozpadu Putinovy říše, posílení Číny či geopolitického chaosu přehnané?
• sloupek Markéty Pilátové o Evě Haňkové, „holčičce z poštovní známky“ s T. G. Masarykem; jaký fascinující životní příběh prožila paní Haňková, která se stala postupně ikonou filatelistů, válečným národním symbolem i emigrantkou a která ani v americkém exilu nezapomněla na slova „kde domov můj“?
• krátké glosy o třech knihách; jsou to básnická sbírka Michaela Třeštíka Definice poezie, román vlámského spisovatele Dimitriho Verhulsta Mít a být a publikace Mašinérie lží, kterou napsal izraelský novinář Ben-Dror Jemini.