Článek
• rozhovor s politoložkou Irenou Kalhousovou o izraelské společnosti i vlivu útoků Hamásu na budoucnost Státu Izrael; jak se do izraelské politiky propisuje ideologie radikálního náboženského sionismu, proč mladá generace často volí extremisty, jak by mohla vypadat společenská katarze, která může vzejít ze současného traumatu, a proč je dnes tak těžké mluvit o míru s Palestinci?
• novou povídku prozaičky Bianky Bellové; jak se může noční cesta matky s náctiletou dcerou z volejbalového soustředění proměnit v nefalšovaný horor, v němž ze tmy vystupuje smírčí kříž připomínající staré křivdy a špatné odbočení může přinést věci horší než smrt?
• recenzi Víta Schmarce na Anatomii pádu, vítězný film canneského festivalu, který právě vstupuje do českých kin; v čem tento snímek souzní s vlnou true crime, vycházející z předpokladu, že u soudu nevyhrává pravda, ale nejlepší narativ, a v čem jde Anatomie pádu hlouběji pod povrch reality než ostatní srovnatelné počiny?
• sloupek Štefana Švece o tom, jak se čeští básnici a básnířky chopili starého japonského žánru haiku; proč mají tuzemští literáti v této oblasti laťku nastavenou příliš nízko a jak se s úkolem tvořit haiku na nejrůznější témata dokáže vypořádat umělá inteligence?
• krátké glosy o nových knihách; jsou to povídkové sbírky Tošikazu Kawagučiho Než se stihnu rozloučit a Jana Vozky Tygře, tygře, satirická sci-fi Guida Morselliho Řím bez papeže, básnická sbírka pro děti Tam uvnitř něco je! od Tomáše Peřiny a monografie o normalizační tiskové politice Optimální cenzurou bude kádrová politika.