Článek
● Rozhovor s entomologem Petrem Šípkem, spoluautorem knihy Planeta Praha; lze být vzhledem k budoucnosti živé přírody optimistou, jaké jsou příčiny ubývání hmyzu, proč může příliš mnoho lesů krajině škodit a jakými bezobratlými se můžeme nechat okouzlovat uvnitř našich bytů?
● Recenzi Evy Klíčové na „heavymetalový“ román Karla Veselého Kov; jak se ve Veselého novém počinu odráží autorovo vnímání hudby coby emoční stopy naší současnosti, jak se mu povedlo do textu zahrnout „veškerý smutek současného života a našich úzkostí“ – a proč lze jeho prózu číst jako román o „budoucnosti, která už přišla“, a zároveň jako román generační?
● Text dramaturga a producenta Jana Šterna o potřebě „veřejnoprávní tevoluce“; proč je podle autora Česká televize prorostlá rakovinou maloměšťáckého vkusu, divácké podbízivosti, umělecké průměrnosti či tvůrčí nesvobody – a jak do veřejnoprávní televize uměleckou svobodu zase vrátit?
● Sloupek Štefana Švece o umělé inteligenci, který ovšem tentokrát za Štefana Švece napsala umělá inteligence; jak se strojové myšlení vypořádalo se zadáním napsat humorný sloupek, který umělé inteligenci vysvětlí, proč nikdy nenahradí lidi?
● Reakce filosofa Martina Profanta na nedávnou salonní esej Václava Bělohradského Proti Evropě filosofů; jak to Edmund Husserl doopravdy myslel se svou Evropou „dobrých Evropanů“, jaký je vztah divošství, civilizace a barbarství a v čem spočívají problémy každé dobré utopie?
● Krátké glosy Jakuba Šofara o dvou knihách: jsou to Švank-mayers Bilderlexikon a „pravdivý thriller“ Billa Browdera Zmrazeno. Případ Magnitského