Článek
● Rozhovor s rumunsko-maďarskou režisérkou Cristinou Groșanovou nad jejím novým filmem Běžná selhání, natočeným v české produkci, který měl tento týden premiéru na festivalu v Benátkách; jak vypadají naše „běžná selhání“, jak nám vnější krize a katastrofy pomáhají věnovat pozornost světu kolem nás – a proč ve snímku podstatnou roli ztvárnil robotický pes?
● Text historika Michala Macháčka o nedávno zesnulém Michailu Gorbačovovi; proč byl tento klíčový politický aktér 20. století „nešťastným reformátorem“, jak se vyvíjel jeho vztah k Československu a v čem jeho „historické utopii“ dodává dnešek ještě větší aktuálnost?
● Prózu z nového salonního cyklu Slovenská poviedka, jímž připomínáme výročí rozpadu Československa; jeden z nejvýznamnějších současných slovenských prozaiků Balla cyklus otevírá povídkou, v níž prokazuje, že se slovesným materiálem zachází podobně jako hudební skladatel
● Sloupek Štefana Švece o vztahu věcí a jejich pojmenování; proč by našemu vztahu k akné nepomohlo, kdybychom začali nežitům dávat krásná jména jako „vršík“, „sopečka“ či „make-up mládí“ – a proč má přejmenovávání věcí vždy menší úspěch, než přejmenovávači doufají?
● Krátké glosy Jakuba Šofara o dvou nových překladových knihách: jsou to eseje Eleny Ferrante Na okraji a román Naomi Woodové Hra s tajemstvím