Článek
● Rozhovor s Tomaszem Wińským, polským režisérem působícím v Česku, nad jeho filmem Hranice lásky, který bude soutěžit na MFF Karlovy Vary; je polyamorie smysluplným modelem vztahu, je sex poslední oblastí, kde se dnešní člověk může cítit skutečně naživu – a šlo by podobně otevřený film natočit v současném Polsku?
● Manifest Tomasze Wińského Nová česká intimita; proč podle autora současné tuzemské filmy neoslovují selektory světových festivalů, co je nejpilněji střežené tabu naší společnosti a jakým způsobem chce Wiński společně s dalšími spřízněnými tvůrci oživit stojaté vody zdejší kinematografie?
● Rozhovor s Beatou Parkanovou, režisérkou snímku Slovo, který rovněž soutěží na MFF KV; co filmový příběh o osudových rozhodnutích roku 1968 může říct o našich osudových rozhodnutích současných, jak se dnešní morální dilemata vůbec poznají a proč by film měl být spíš otázkou než odpovědí?
● Sloupek Štěpána Kučery nad dokumentem Můj otec, kníže, který se také bude promítat na karlovarském festivalu; co je skutečným tématem portrétu Karla Schwarzenberga od jeho dcery Lily Schwarzenbergové a jak tento „terapeutický“ snímek zapadá do současného trendu, kdy emancipované ženy překreslují zažité obrazy slavných mužů?
● Krátké glosy Štěpána Kučery nad aktuálními knihami: jsou to básnická sbírka Měňagon od Vojtěcha Vacka, laureáta letošní Ceny Jiřího Ortena, a „etnografická detektivka“ Zajatci Pána bouří od překladatele a prozaika Jindřicha Vacka