Článek
● Esej básníka a bohemisty Romana Polácha o literatuře a tiché ideologii dneška; proč nemá smysl ani v nejistých dobách rozdělovat písemnictví na angažované a solipsistní, jaké kořeny má „existenciální obrat“ v dnešní poezii a třeba i v současném rapu a pochopili už čeští spisovatelé a spisovatelky, že pojem ideologie nesouvisí jen s totalitarismem?
● Esej prozaičky a scenáristky Kláry Vlasákové k nedožitým devadesátinám americké spisovatelky Sylvie Plathové; proč z životních příběhů tragicky zesnulých ženských osobností často vyzdvihujeme jejich smrt na úkor života a díla, čím může pohled na Plathovou obohatit třídní perspektiva a co k jejím prózám i básním vábí nové generace čtenářů a čtenářek?
● Recenzi publicisty a spisovatele Karla Veselého na dokumentární opus Adama Curtise Russia 1985–1999: TraumaZone; jak se pomocí dosud nezveřejněných archivních záběrů BBC natočených v Rusku povedlo režisérovi zrekonstruovat a dovysvětlit dějinnou pohromu, která „roztrhla samotné základy“ ruské společnosti a umožnila nástup Vladimira Putina?
● Sloupek Zbyňka Vlasáka o čerstvé laureátce Státní ceny za literaturu Kateřině Tučkové; jak se v jejím díle snoubí literatura se službou společnosti a jak to všechno zastřešuje autorčina autenticita, která k jejím knihám a osobnosti přitahuje čtenáře i nečtenáře?
● Krátké glosy o nových knihách: jsou to publikace Radima Kopáče věnovaná českému punku a hardcoru osmdesátých let Všechno je špatně, zpátky na stromy!, nové vydání prózy Egona Bondyho Šaman, román Silvestera Lavríka Poslední baronka a knížka Billa Eddyho Proč volíme psychopaty a jak to zastavit