Článek
● Esej Jana Géryka o protestech ekologických hnutí a takzvané klimatické žalobě; v čem mohou současná environmentální hnutí připomínat Chartu 77, proč potřebujeme ideologie spíše než „selský rozum“ a proč je pro vytváření trvale udržitelné společnosti nutné sestavit „infrastruktury vážnosti“?
● Rozhovor s režisérem Adamem Sedlákem, který na karlovarském festivalu představil svůj nový film BANGER.; jaké je natáčet na iPhone autentický film o rapperech, dealerech a pražském nočním životě, jak se ve filmu o rapu osvědčil popový zpěvák Adam Mišík a proč v české kinematografii nevznikají kvalitní mainstreamové filmy?
● Recenzi Evy Klíčové na nový román Miloše Urbana Továrna na maso; jak Urban ze své elitní pozice karikuje sexuální menšiny, proč jde o „pokus vypořádat se s neznámými dimenzemi lidské společnosti nikoliv otevřeností, ale selským rozumem“, a jak se obecně projevuje nešťastné stárnutí spisovatelské generace devadesátých a nultých let?
● Sloupek Štefana Švece o tom, proč vlastně čteme knížky; v čem se literatura podobá stíracím losům, proč literární vědci z pozice autorit rádi vytahují na estetický piedestal brak, který četli jako děti, a proč se i v dnešní zrychlené době tak dobře prodávají tlusté bichle?
● Pozvánku na právě probíhající pražský multižánrový festival Knihovna na vlnách