Článek
• rozhovor s Lavem Diazem, filipínským režisérem a hlavním hostem Letní filmové školy v Uherském Hradišti; proč na Filipínách vládnou pořád titíž staří známí, jaké podoby může mít politický aktivismus pro artového filmaře a proč je dobré digitální revoluci (nejen) v kinematografii spíše využít, než se proti ní vzpouzet?
• rozhovor s publicistou a spisovatelem Janem Fingerlandem, mimo jiné autorem publikace Hebrejky o ženských biblických postavách; čím se biblické příběhy odlišují od vyprávění jiných kultur té doby, jak moc je „kniha knih“ otevřená a mnohohlasá a kdy může plodit i příšery a napsala nějakou část bible žena?
• portrét francouzské antropoložky Nastassjy Martinové od Michaely Peštové; v čem je nedostatečný koncept jednohlasé, jednolité a jednorozměrné identity, proč hledat inspiraci třeba u animismu domorodých komunit na ruské Kamčatce a jak člověka změní útok medvěda?
• sloupek Štefana Švece o audioknihách Hraničářův učeň; jaká trochu pubertální překvapení si pro mladistvé čtenáře téhle fantasy přichystal Matouš Ruml, který celou sérii namluvil?
• glosy Jakuba Šofara o knihách Jazyky pravdy od Salmana Rushdieho a Naše ztracené srdce od Celeste Ng