Článek
● Rozhovor s filmovým a divadelním režisérem Davidem Jařabem nad jeho novým snímkem Hadí plyn, který je volnou adaptací „koloniální“ novely Josepha Conrada Srdce temnoty; k čemu je v umění důležitá ambivalence, jak jsme se jako civilizace vyrovnali s kolonialismem a proč se nám nedaří přemyslet růstovou logiku z dob průmyslové revoluce?
● Rozhovor s režisérem Albertem Hospodářským nad jeho celovečerním debutem Brutální vedro; proč je v dnešní době technologické hojnosti těžké překlenout se z dětství do dospělosti, proč realita současného světa vzbuzuje zároveň úzkost i radost a jak proměnit FAMU v prostor svobodného experimentu?
● Reportáž Apoleny Rychlíkové z Neapole; proč je v tomto městě kostelů i fotbalu nejdůležitějším „světcem“ Diego Maradona, jak může turistický průmysl vytěžovat chudobu, o níž píše Elena Ferrante ve své „neapolské sáze“, a co nám říká sopka Vesuv o pomíjivosti života?
● Sloupek Štefana Švece o nositelích bramborových medailí; kdo byl čtvrtým člověkem ve vesmíru, čtvrtým polárníkem na jižním pólu, čtvrtým horolezcem na Mount Everestu, případně čtvrtou držitelkou Nobelovy ceny – a proč jsou tito „čtvrtí“ lidé vždycky zároveň v něčem první?
● Krátké glosy Jakuba Šofara o dvou nových prozaických knihách; jsou to romány Když umřel Bowie Andrey Rourke a Půjdu s tebou Liny Nordquistové