Článek
Nejenže už neumíme číst, sami produkujeme jen nesmyslné pozvánky k výletům retardů. Tisíce zájezdů na jednom místě! napsala si na billboard internetová cestovka. Těžko uhodnout, jestli svému slibu dostává tím, že dá klientům drogy, nebo je pros tě posadí na židli do tmavého sklepa a tvrdí jim, že teď jsou v Japonsku, teď v Krumlově a teď zas na Islandu. Možná cestovku podceňujeme a jde o pozvánku k meditaci. To by bylo krásné!
Další hit z turistických katalogů zní Děti zdarma!. Exotická fotka z rozvojového světa vyvolává vedle tohohle sloganu představu všeho možného od nelegální adopce či prostituce po nabídku neopotřebovaných orgánů. Nikomu z reklamních textařů, natož majitelů cestovek to, zdá se, nedochází. Jistá agentura specializovaná na Bulharsko slogan dokonce vylepšila na Děti za babku!. Zní to jistě férověji, jen to trochu připomíná výměnu staré ledničky za novou.
Objem sloganů, dat a prezentací, které lidstvo vyprodukuje, se prý každých pár týdnů zdvojnásobí. Číst druhý a třetí význam textu, byť třeba hloupé reklamy na cestovku, není čas. Dřív to učila literatura, hlavně poezie. Kdo se ale dneska zdržuje poezií. A tak jediná naděje pro budoucnost je, že se naše vynucené rychločtení sežere samo.
Čedok měl nedávno u dálnice billboard s nápisem Letní dovolená V PRODEJI. V té desetině vteřiny, kterou na dálnici na přečtení máte, se s tím sloganem nutně stane to, co se stát musí.