Článek
Search Engine Optimization (SEO – optimalizace pro vyhledávače) je nauka o tom, jak umístit váš odkaz ve vyhledávačích co nejvýš, aby ho uvidělo co nejvíc lidí. SEO se učí v kurzech a živí se jí zvláštní SEO firmy. Kdo to neumí se SEO, v životě se nedostane v Googlu výš než na čtvrtou stránku. A na čtvrtou stránku klikají už jen obsedantní neurotici.
Až do dob SEO reklama sice plevelila veřejný prostor žvásty, ale ty aspoň dávaly smysl. Slogany něco říkaly. Občas byly i vtipné. Jenže texty optimalizované pro vyhledávače už nemají za úkol dávat smysl, natož být vtipné. Jejich jediným účelem je posunout váš odkaz výš ve vyhledávání.
Jedna z metod SEO je používání tzv. klíčových slov. Čím víckrát se klíčové slovo objeví na stránce, tím je podle vyhledávače relevantnější. Tak se na zadání „ubytování s dětmi“ zobrazí velmi vysoko ve vyhledávači tento odkaz: Ubytování s dětmi. V našem katalogu – ubytování s dětmi – jsou pro Vás připraveny objekty, které svojí polohou či vybaveností nabízí klidné ubytování pro rodiny s dětmi. (…) Některé hotely a penziony nabízejí programy pro rodiny s dětmi na dovolenou a s tím spojené balíčky a slevy pro ubytování rodin s dětmi. V našem katalogu jsou také objekty vhodné pro (…) sportovní pobyty s dětmi, soustředění s dětmi pro sportovní kluby – levné ubytování s dětmi. (www.abc-hotel.cz)
Jiné stránky na to jdou od lesa a snaží se použít klíčových slov hned několik. Vznikají výpovědi jako: Ubytování Jeseníky, hotel Jeseníky, hotel Karlova Studánka, ubytování Karlova Studánka... věřím, že tato slova se stanou synonymem spokojenosti každého hosta, který v našem hotelu stráví byť jen jedinou noc. (www.vidly.cz). Krása, že?
Textů optimalizovaných pro vyhledávače je čím dál víc. Ty neoptimalizované brzy přestanou kohokoliv zajímat, protože už je nikdo nenajde. Máme se na co těšit.