Článek
Kde jsou ty časy, kdy si pod stromeček přály plyšáka a pastelky! S každým přibývajícím rokem se v dopisu Ježíškovi objevuje luxusnější zboží. Navíc Ježíšek najde v listu pasáže, které ho musí překvapit, jako „Na tom obalu ať je Kendrick, mami! Kendrick! Ne Kanye!“
Starší dítě nás letos zaujalo novinkou. Protože je to chlapec, který až dosud poctivě dodržoval genderové stereotypy, vůbec jsme to nečekali. Napsal si o samé měkké dárky. O oblečení.
Ne samozřejmě o oblečení ledajaké. Důležité je, aby bylo od správné značky. A aby v něm měl člověk drip. Kdybyste nevěděli, co je drip, tak je to swag, akorát novější.
Coby opožděný knihomol jsem nikdy fázi měkkých dárků neměl. Chápu ale, že většina mladých mužů jí projít musí. Jsou koneckonců ve věku, kdy se chtějí odlišit tím, že budou vypadat všichni stejně.
Schovej.to. Sloupek Štefana Švece
Musím uznat, že servis letos dostává Ježíšek zdaleka nejlepší za všechny ty roky. Odesilatelé zjevně nechtějí své drahé dárky zadarmo a myslí na Ježichův komfort. Každý kus drahého šatstva má připsán přesný návod, ve kterém americkém e-shopu je k nalezení, jakou má mít barvu, jakou velikost a kterou zvolit do Evropy dopravní službu, aby zboží dorazilo včas. Ratolesti ještě netuší, že neschopná Ježíškova crew tady na zemi má s dopravou zboží z USA špatné zkušenosti a rozhodně tam nic objednávat nebude. Dostanou šálu z Háemka.
V případě dopravní nouze žádají děti Ježíška, aby si nedělal starosti a dodal jim prostě ke stromku peníze. Prý si všechno zařídí samy. Přijde mi to jako dobrý nápad, a to zdaleka nejen pro děti. Dávat dárky dospělým nebo takřka dospělým lidem má smysl jen tehdy, pokud jsou vaše příjmy výrazně rozdílné. Jste-li v přibližně stejné příjmové skupině, tak vaši blízcí všechno, co opravdu chtějí a vy si můžete dovolit, už dávno mají. Koupili si to sami.
Vybírat zbytečné dárky je ztráta času i prostředků. Pokud trváte na obdarovávání, vyměňte si s příbuznými pod stromečkem tisícovku a všichni budou šťastní. A veselí. Hezké Vánoce!