Hlavní obsah

Rolling Stones žalují oděvní řetězec kvůli vyplazenému jazyku

Britská rocková kapela Rolling Stones žaluje německý oděvní řetězec New Yorker kvůli neoprávněnému užití loga s vyplazeným jazykem k reklamním účelům. Podle německého deníku Bild řetězec, jenž působí i v České republice, použil podobný motiv na plakátech oznamujících letní výprodej. Na nich je anglicky ohlašován Wild Sale (divoký výprodej). Na vyplazeném jazyku pak stojí „up to 70 %” (až 70 procent).

Foto: rollingstones.com

Logo Rolling Stones

Článek

Šéf řetězce Fritz Knapp reakci legendární kapely nechápe. „Ten jazyk nepatří jen samotným Stounům. Plakáty vytvořilo naše kreativní oddělení. Přece si nenechám od Stounů zakázat svůj jazyk,” tvrdí Knapp.

Právníci nizozemské firmy Musidor, která spravuje portfolio značek patřících Rolling Stones, to vidí jinak. New Yorker údajně zneužil takzvané Tongue & Lips Logo. Oděvní firma se prý navíc chce svézt na úspěchu loga a na hodnotě značky parazitovat.

Amsterodamští právníci nyní po firmě požadují dohromady 270 000 eur (téměř sedm miliónů korun), z toho 250 000 má připadnout jim a 20 000 tvoří vlastní pokuta. „Ti právníci se chtějí těmito poplatky pořádně obohatit. A Stones si ještě nechají práva na své značky spravovat v daňovém ráji Amsterodamu,” prohlásil Knapp a celou záležitost označil za drzost.

Kvůli předběžnému opatření nyní musí řetězec stáhnout všech 3000 plakátů se sporným logem z 800 poboček. „Je to celé naprosto šílené. Jenom jejich vytištění mě stálo 150 000 eur. „Moji právníci už se do toho vložili,” upozornil Knapp. Logo se poprvé objevilo v roce 1971 na albu Sticky Fingers. Autor loga John Pasche tehdy za svůj návrh dostal 50 liber.

Výběr článků

Načítám