Hlavní obsah

Renč o Brožové: Nemám rád hvězdné manýry

Novinky, Jaroslav Špulák
PRAHA

Muzikál Rebelové režiséra Filipa Renče a libretisty Zdeňka Zelenky bude mít v pátek a v sobotu zdvojenou premiéru v pražském Divadle Broadway. Příběh ze šedesátých let tak bude z filmového plátna, na kterém měl obrovský úspěch, přenesen na jeviště.

Článek

Jednou z hvězd muzikálu měla být herečka a zpěvačka Kateřina Brožová. Měla ztvárnit roli Alžběty, ovšem několik dnů před premiérou se s ní Filip Renč rozloučil.

"Nemám rád konfliktní lidi, kteří na sebe strhávají pozornost. Nemám rád hvězdné manýry, to všechno člověka vysiluje, tím spíš, když je realizace postavena na týmovém duchu. Pokud by měl někdo trčet, potom v kvalitě. To se ale v případě Kateřiny Brožové nedělo," sdělil Právu Renč.

Podle producenta Oldřicha Lichtenberga nebyl rozchod s Brožovou tak dramatický, jak uvedl deník Blesk. Měla prý spoustu závazků a Rebelové byl ten, kterému nemohla věnovat dost času. Je s ní domluvena spolupráce na jiných projektech.

"V divadle musí být naprostá disciplína. Když ji vyžaduji od sebe a od ostatních, nevím, proč by ji někdo neměl akceptovat. Trhá to kolektiv," podotkl ještě Renč.

Talenty pro českou pop music?

Rozdíl mezi filmovým zpracováním Rebelů a jejich muzikálovou podobou je velký. Tvůrci museli napsat nové libreto, vymyslet čtrnáct projekcí, v nichž se nepromítají záběry z filmu, změnila se choreografie.

"Co lze ve filmu jenom naznačit, je v muzikálu nutné odzpívat a odtancovat. Všechno musí být jasnější a srozumitelnější. V divadle se návštěvníci soustředí na celé jeviště, nejen na detail, který jsem mohl nabídnout ve filmu," řekl Právu Renč.

O tom, že se Rebelové převlečou do muzikálové podoby rozhodl úspěch filmu. Tvůrci chtěli prodloužit jeho životnost a akceptovali nabídku produkce divadla Broadway, kde skončil muzikál Kleopatra.

"Všichni teď automaticky očekávají úspěch, což jsem cítil od začátku a velmi mě to svazovalo. Nejsem divadelní režisér, nicméně jsem rád, že jsem k tomu přičichl," tvrdí Renč.

Rebelové za sebou mají dva a půl měsíce dennodenního zkoušení. Začínalo se v devět ráno a končilo v sedm večer, někteří tvůrci v divadle spali a světlo prý svítilo až do páté ranní. Protagonisté byli vybírání od loňského listopadu, poslední nová tvář přišla v červnu.

"Řekl bych, že je tu řada talentovaných zpěváků i tanečníků. Někteří by mohli rozčeřit hladinu české pop music. Osobně bych sázel na Slovenku Zdenku Trvalcovou. Je talent v rámci muzikálu jako žánru," říká Renč.

Rebelové se budou hrát denně od osmnácté hodiny, o víkendech také ve čtrnáct. Momentálně je prodáno 40 000 vstupenek.

Anketa

Jací budou Rebelové bez Kateřiny Brožové?
Lepší
79,1 %
Horší
6,1 %
Stejní
14,8 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 230 čtenářů.

Pilarová o Rebelech

V chystaném muzikálu Rebelové jsou přezpívány vaše písničky Oliver Twist a Popocatepetl twist Zdenkou Trvalcovou a Monikou Absolonovou. Obě jsou i na všem nedávném best of albu. Jak se vám jejich výkon zamlouvá?

Nezlobte se, nechci o tom mluvit, protože by si mohly říct, že jim já bába závidím, že jsou mladé. Nikdo nepřizná, že není moc dobrý, každý je přesvědčen, že je nejlepší. Když mu to natřete, pak on natře vás. Proto to přenechám kritikům.

Jak se vám líbil Renčův film Rebelové, který byl postaven na hudbě šedesátých let?

Film samotný byl udělaný velmi dobře, pan Renč je skvělý režisér. Pocitově mi ale přišla šedesátá léta trochu jiná, špatně se mi to vyjadřuje.

Jaká byla atmosféra v české pop music šedesátých let v porovnání se současností?

Nastalo určité uvolnění, nemusely se už zpívat masové písně a divadélka malých forem dostala zelenou. Já byla v Semaforu a písničky, které vznikaly tam, si se světovými hity v ničem nezadaly. I dnes se píší pěkné písničky, ale rozdíl je v interpretech. Tenkrát jsme museli víc umět. Dnes pomůže technika, zpěváci zpívají na playback a některé hity jsou technicky velmi jednoduché.

Jaroslav Špulák

Související témata:

Výběr článků

Načítám