Článek
Do pražského Rokoka s ním vtrhl Veterán. Chlapák tak trochu „unavenej, vrásčitej i na duši“, ale lepší a silnější než kdokoli z nás. Resuscitovat na jevišti se ho pokusil s dramaturgyní Věrou Maškovou režisér Pavel Khek.
On (Tomáš Novotný) – nemluva bez maturity v učebním oboru, zato svalnatec, který ví, že na vypnutí člověka stačí podržet krční tepnu víc než deset vteřin. Nemá rád Araby ani Afričany – zabíjeli mu kamarády – ani charitu pro ně, zvlášť tu okázalou. Ona (Máša Málková) – nezadaná kráska, studuje už třetí vysokou, za zády s papínkem (Jan Vlasák) se chystá na New York.
Jinak už samý plebs. Ten mafiózní papínek, nezvedený synek (Michal Balcar) v opozici k otci a ke všemu, co z něho pochází, s výjimkou peněz, manželka (Dana Batulková) – závislá služtička.
Veteránova manželstvím se zbabělým nýmandem (Lukáš Jurek) zlomená sestra (Evellyn Pacoláková), podivný stařík (Oldřich Vízner) pronajímající kutloch, ze kterého v podstatě naivně lyrický zabiják touží mít kavárnu s po čertech dobrým receptem.
Nezapomeňme na slizkého majitele černého boxerského ringu (Milan Kačmarčík) a na příslušníka policie (Petr Klimeš), na němž uniforma visí jako na strašidle.
Když se to hodí do hnětače, vyleze těsto načančané od tragické love story, autoři v programu odvážně připomínají dokonce i Romea a Julii, přes pískem rozžhavené filmové válečné pouštní bouře až po boxerskou pohádku o Rockym.
Kdo má rád zadumané, myšlenkově přiměřeně náročné a cituplné, i když nechtěné parodie, najde takovou v Rokoku. Kdo hledá obraz naší stále blbější náladou stíhané společnosti, jděte do Rokoka. Navíc – Tomáš Novotný je krásný chlap a Máša Málková ještě pěknější baba.