Článek
Vyrovnat se či přiblížit pěveckému výrazu Petra Jandy z Olympiku je pro zpěváky z muzikálové scény přetěžké. Proto to nebyl účel představení. Šlo o to nechat zaznít v nových úpravách písničky, které provázejí několik generací posluchačů a které právě v muzikálovém představení budou působit jako magnety mezi příběhem a diváky.
Aby zpívání herců nesvádělo ke srovnávání s originálními verzemi, nechal Balaš předělat písničky Olympiku do jiných podob. Ujal se toho Marcus Tran a notně si to užil. Nenechal se spoutat styly ani náladami písní a do svých verzí bral inspiraci různými žánry. Projevil při tom muzikantský cit, zároveň i úctu k původním verzím, neboť se od nich nikdy nevzdálil natolik, aby bylo nutné hledat v paměti, jaká skladba to je.
Nejčastější překážkou mu v jeho konání bylo několik nepřesvědčivých pěveckých výkonů protagonistů, stejně tak nutnost opakovat některé písně znovu, byť již v díle zazněly. Pravda ale je, že počkat si do druhé půlky představení na Slzy tvý mámy v podání Jana Toužimského coby otce Davida Stránské rozhodně stálo za to.
Ani tanečníci nebyli stylově spoutáni a předvedli třeba moderní mladý tanec i balet, vše v choreografiích Anet Antošové. Tato skutečnost společně se stylově svobodnými verzemi písní zdůraznila dobrou vlastnost celého díla, a sice pestrost. Tanec company se střepy zrcadla patřil k uměleckým vrcholů celého muzikálu.
Pozoruhodná byla scénografie Šimona Cabana. Byla to veledůležitá a skvěle připravená položka, jež byla postavena na promítání na tři velké LED stěny, na něž byly přenášeny záběry, které dílo dobře doprovázely. I to, jak na nich vznikala tvorba sprejerů, bylo ztvárněno nápaditě, nemluvě o povedených výsledcích jejích prací.
Olympic slaví i s novým videoklipem ke staré písni
První část představení byla dlouhá, trochu utahaná a neposkytla tolik dobrých pěveckých ani tanečních čísel jako ta druhá. Představitel hlavní role Vojtěch Drahokoupil si postupně získával sympatie a byla škoda, že když už je skoro měl, musel znovu zopakovat jednu z mnoha povrchních úvah o tom, jak je život složitý a jak by se měl žít. K chlapci jeho věku ale takové přemítání nepatří, to přichází až o mnoho let později.
Radek Balaš si mohl odpustit i laciné uvození některých písní, které měly právě zaznít. Třeba když byla na hlídání pozvána teta Agáta nebo když hlavní postava našla na zemi v Paříži jeden peníz. Aby to nebylo dobově nepřesné, je brzy upozorněna svým kamarádem, že nenašla jeden frank, jak se do písně Bonsoir Mademoiselle Paris hodí, nýbrž euro.
Vedle snaživého Drahokoupila se na premiéře blýskli Michaela Pecháčková jako Sofie, její rodičovský pár ztvárněný Sandrou Pogodovou a Bořkem Slezáčkem, Sharlota v roli Denisy a dvojice s komediálním talentem Pavlína Ďuriačová (coby Agáta) a Ondřej Bábor (jako Stormie).
I s pauzou trvá představení více než tři hodiny. Možná by bylo dobré první část o pár minut zkrátit. A také dorovnat technické nedokonalosti, protože zpěv občas tonul v hudbě, stejně jako některé dialogy. Okno mé lásky totiž ve své bezmála strhující druhé části ukázalo, že schopnost vtáhnout diváka do děje a udržet ho v něm má.
Okno mé lásky |
Divadlo Broadway, Praha, 3. listopadu |
Hodnocení: 75 %
Může se vám hodit na Firmy.cz: Divadlo Broadway