Hlavní obsah

RECENZE: Kazma? Produkce filmu Onemanshow vítězí nad tvorbou

Jedno nelze filmovému debutu Kamila Bartoška, který si říká Kazma a jako takový se proslavil u nemalé části populace svými nachytávkami, upřít. Z produkčního hlediska je Onemanshow: The Movie nepochybně nesmírně náročný a bezpochyby velmi nákladný (mluví se o 72 milionech korun) počin.

ONEMASHOW: The MovieVideo: Bontonfilm

Článek

Kazma se na produkci podílel se zkušeným producentem Vojtěchem Fričem, s režií mu pomáhal absolvent FAMU a profesionálně zdatný Andy Fehu, se scénářem podle titulků i úspěšný Petr Kolečko.

Přesto nevzniklo nic o mnoho jiného než do rozměru celovečerního filmu natažený další díl jeho show, stejně jako všechny ostatní překypující sebeláskou a sebestředností, na o(b)div stavěnou podporou potřebným a halasným vykřikováním, že něco takového tu ještě nebylo a zbourá to kina.

I kdyby, neznamená to, že Kazma natočil dobrý film, ale jen to, že kinaři, producenti a distributor vydělají. A o peníze tu jde zjevně především. Scénář si vzal za vzor Dannyho parťáky. Kazma v něm dává dohromady ke svým kumpánům ještě partu odborníků různých profesí od kopáčů až po ajťáky, s cílem převézt podvodně sázkovou kancelář a získat peníze na vyplacení vyděrače.

Foto: Bontonland

Kamil Bartošek alias Kazma je středobodem svého filmu.

Zpočátku má film docela spád, najde se v něm i několik více či méně podařených vtípků, vizuálně působí atraktivním dojmem, zkrátka ony desítky milionů v rozpočtu jsou znát.

Ale už v první části je pramálo originální zápletka rozmělňovaná pohříchu plevelnými odbočkami. Nebýt několika rychlých scén, v nichž se většinou někam přejíždí z místa na místo, něco se kope a něco zahrabává, neměla by moc šancí bavit.

Kazma si vystřelil z karlovarského festivalu

Vary v pohybu

Též se v ní nachytávají lidé v „pomocných“ situacích, k nimž patří i avizovaný film ve filmu Tajný zákop, ve skutečnosti několikaminutová scéna s hvězdnými herci v nacistických uniformách, což se ale odhalilo už na trapně nepodařené prezentaci na karlovarském festivalu.

Po nějaké době vstoupí do děje covid a je konec s veškerou zábavou. Pandemií se film zadrhne, zmizí veškerý tah a už nikdy se nevrátí. V ději odročí virus akci na dva roky, v celkové stavbě filmu navždy, protože pak už se de facto vše jen natahuje, případně opakuje, jen s trochu jinými rekvizitami.

Foto: Bontonfilm

Kazma ve své filmové show.

Že je Bartošek herec, si, doufám, nemyslí ani on sám. Pokud to nevěděl předem, pohledem na plátno by to měl zjistit, byť jeho samolibost takové prozření možná vylučuje. Tím spíše, že mezi další účastníky akce svým výkonem vlastně docela zapadne a herecké výkony jsou tak jednou z mála vyrovnaných, byť nekvalitních složek filmu.

Nejhorší na něm jsou ale Kazmovy odskoky od „podvodu století“ do jeho údajného soukromí, k nabubřele a někdy i dost cynicky podané charitě, se sladkobolným výrazem k přednášeným životním moudrům a k sebelítosti, že ho opustila láska, „pro kterou to všechno dělal“.

V závěru filmu jdou na plátně titulky, že všechno je to smyšlené, a veškerá podobnost s reálnými postavami a činy je čistě náhodná. V distribučních materiálech se naopak píše, že film je (mimo jiné) dokument. Je to alibismus pro případné soudní žaloby, nebo lákadlo do hry o velké peníze, na kterou Kazma diváky láká? Račte si vybrat.

Onemanshow: The Movie
Česko 2023, 100 min. Režie: Kazma Kazmitch, Andy Fehu, hrají: Kazma Kazmich a další
Hodnocení: 35 %

Kazma ve Varech: Musím zmizet, než přijde pan Bartoška

Na kus řeči

Kazma Kazmitch: Že jsem rebel, je dar od boha

Móda a kosmetika

Může se vám hodit na Firmy.cz: Kina

Výběr článků

Načítám