Hlavní obsah

RECENZE: Michal Hrůza v souznícím objetí se symfoniky

Malebné prostředí, známé písničky, zvuky smyčců, dětský sbor, nadšení diváci. Tak vypadal páteční večer na zámku Kačina na Kutnohorsku. Zpěvák Michal Hrůza tam dorazil na druhý koncert svého turné Symphonica.

Foto: Markéta Navrátilová

Michal Hrůza a Kapela Hrůzy s Bon Art Pops Orchestra.

Článek

U příležitosti dvaceti let na scéně odehrál se svou Kapelou Hrůza v roce 2018 koncert v pražském Rudolfinu. Pozval si na něj symfonický orchestr a snad tehdy založil cosi, k čemu se bude vracet i v budoucnu. Protože to bylo vystoupení úspěšné, podniká letos tři podobné koncerty. Ten první se odehrál v Praze v Troji, druhý na zámku Kačina a poslední proběhne 24. června v Brně na Špilberku.

Hrůza a jeho kolegové v kapele vybrali sadu svých populárních písniček, kterým pak klávesista Karel Heřman vystavěl aranže pro symfonický orchestr. Vybrat pro tu práci právě jeho byla dobrá volba, protože jako člen Kapely Hrůzy její skladby dokonale zná, ví, co jim prospěje, a stejně tak posoudí, co by jim už neslušelo.

Foto: Jaroslav Špulák, Právo

Michal Hrůza se svou kapelou a symfoniky představili na zámku Kačina většinu známých hitů.

Vzniklo tedy spojení, ve kterém zůstaly Hrůzovy písně patrné a orchestrální aranže jim dodaly trochu jinou atmosféru, leckde i další melodické linky. Heřman nehnal symfoniky dopředu, naopak ponechal v hlavní roli Kapelu Hrůzy a zpěváka.

Písničky si tak zachovaly řádný poprockový charakter, na němž se už podepisuje i nový člen skupiny, šikovný a citlivý kytarista a klávesista Honza Horáček, jenž do sestavy přišel poté, kdy po loňské smrti Mekyho Žbirky skončila jeho doprovodná skupina, jejímž byl členem.

Na pódiu se funkčně doplňovali dámský symfonický Bon Art Pops Orchestra vedený dirigentem Martinem Hyblerem, Kühnův dětský sbor, jenž nastupoval do vybraných písní, Kapela Hrůzy a evidentně spokojený a dobře naladěný Michal Hrůza. Sázeli jednu v tuzemsku slavnou písničku za druhou, k některým Hrůza povyprávěl o pozadí jejich vzniku, jiné jen komentoval lehkými podotknutími, tu více, tu méně vtipnými.

Foto: Jaroslav Špulák, Právo

Michal Hrůza s doprovodem na zámku Kačina.

Výsledkem byl koncert, který gradoval a ve svém finále přiměl přítomné diváky k tomu, aby účinkující doprovodili ve stoje a potleskem. Jako přídavek zazněla Voda živá, písnička, kterou Hrůza napsal pro Anetu Langerovou.

Takové spojení poprockové kapely se symfoniky má smysl. Nešlo o přetahování dvou těles, ani o to udělat něco revolučního, bombastického. Cílem bylo souznění, které nadto ukázalo, že Hrůzovým písničkám tenhle doprovod ve většině sluší. Kdyby se tedy v budoucnu k podobným koncertům vrátil, bylo by to osvěžení jak pro něj a jeho kapelu, tak pro jeho publikum.

Michal Hrůza a Kapela Hrůzy, Bon Art Pops Orchestra, Kühnův dětský sbor
Zámek Kačina, 17. června

Hodnocení: 85 %

Související témata:

Výběr článků

Načítám