Článek
Mandrage sál pro dvanáct stovek diváků vyprodali a příchozím nabídli řadu požitků, jak sluchových tak vizuálních.
Ještě nikdy v minulosti neměli tak technicky náročnou, přitom osobitě vymyšlenou scénu. Kapelu vzadu na pódiu jistilo několik ledkových obrazovek, na kterých se během koncertu objevovaly různé grafické motivy. Pětice vsadila jenom na ně. Neprokládala je klipy či filmovými projekcemi, vyzbrojila je ale mnoha světelnými efekty, čímž vytvářela k písním doprovodnou náladu, namísto aby odhalila téma.
Během koncertu došlo i na poletování konfet, velké nafukovací míče či kouřové efekty, a tak pokud lze z vizuální složky cosi zpochybnit, pak jen povětšinou úsporně nasvícené pódium, které v návaznosti na černé oblečení muzikantů vytvářelo často poměrně temnou atmosféru, byť jsou Mandrage kapela, která je víceméně veselá. Tím spíš, když se dnes už s jistotou pohybuje v oblasti poprockového mainstreamu.
Jelikož turné propaguje poslední album Siluety, došlo na všechny skladby z něho. K tomu Mandrage přidali písničky z předešlých alb a obnažili tak skoro až překvapivou skutečnost. V jejich repertoáru je už tolik hitů či silných melodických písniček, že kdyby hráli pouze padesátiminutový koncert (tento trval o asi třicet minuté déle), nedali by zpívajícímu davu pod pódiem ani na okamžik vydechnout.
Beztak tomu šli naproti. Zpěvák Víťa Starý mezi písničkami v podstatě nehovořil a kapela se snažila plynule přecházet od jedné skladby ke druhé s vědomím, že publikum již podle prvních tónů pozná, o jakou se jedná. V této snaze působilo několik delších pauz mezi písněmi nepatřičně. Přičíst je nejspíš lze na vrub zahajovacího koncertu turné, při kterém obvykle nebývají věci tak, jak by být měly.
Starý byl milým překvapením večera. Mandrage totiž vždy působili jako celek, jako kapela, z jejíhož středu nikdo takříkajíc nevyčnívá. Starý byl nadto kritizován za nevýrazný zpěv i za to, že není tou charismatickou osobností, která dav provokuje a kapelu táhne.
V Plzni sice tím silným frontmanem stále nebyl, nicméně jeho pěvecký výkon byl spolehlivý a výrazný. Je patrné, že na sobě profesně pracuje, což je třeba vnímat jako známku profesionality nejenom jeho, ale i celé kapely.
S ohledem na instrumentální výkony i vizáž je totiž zřejmé, že ať už se v zákulisí děje cokoli, na pódiu Mandrage působí velmi sebejistě a profesionálně. Pokud k tomu přičteme i vizuální novinky, které první koncert turné přinesl, lze jej označit jako zaznamenání hodnou událost.
Tím spíš, když si Mandrage do role předkapely vybrali talentované Evelynne, kteří na pódiu také ukázali, že vědí, o co jim jde a jak pracovat s publikem. Jejich elektro-rockový set sice aktuálně nemíří k mainstreamu, spíše do čela klubové scény, stát se ale v budoucnu může cokoli.
Mandrage, Evelynne |
---|
KD peklo, Plzeň, 1. března |