Článek
V minulém roce přišel Kepler s románem, který z řady detektivek vybočil. Zpracovaný ve formě mystického thrilleru si vzal na paškál téma mezistupně mezi životem a smrtí a pracoval s líbivým mytologickým motivem starověké Číny.
Ve Stalkerovi, předloni vydaném pátém románu ze série, narazil Kepler na zlatou žílu. Do tradičního syžetu detektivního románu přimíchal bytostně současná a atraktivní témata – YouTube, sociální sítě a myšlenku aktuálního anonymního sledování.
Na to se pokusil navázat a opět sáhl po současném tématu, tentokrát po terorismu a jeho efektu na lidi, motivu probouzení strachu a pocitu bezbrannosti.
Téma však zůstalo veskrze povrchně zpracováno. Kepler ho nenabídl čtenáři k plnému prožití, zůstalo jen jaksi naťuknuto a lehce ohledáno.
Kepler zůstává svým stylem nesmírně čtivý, na poli děje však svižnost lehce pokulhává. Děj se v jednotlivých posunech místy vleče a zachraňuje ho rozsekávání do kratinkých kapitol, které mezi sebou mění scény a postavy jako na divadelních prknech a tím dodávají místy trochu umdlévajícímu příběhu alespoň trochu spádu.
Zároveň je v knize použito několik klišé. Hlavní detektiv žena je samozřejmě neuvěřitelně krásná, nemá osobní život, žije jen svou prací a k dokonalosti jí nechybí odvážné řízení motorky. Tento stereotypní model působí celkově lehce úsměvně a značně neuvěřitelně.
Lovci králíků chybí to, co z běžné severské detektivky udělá strhující jízdu, na jakou jsou čtenáři Keplera zvyklí.
Lars Kepler: Lovec králíků |
---|
Host, překlad Karolína Kloučková, 527 stran, 369 Kč |
Celkové hodnocení: 60 %
Může se vám hodit na službě Zboží.cz: