Článek
Tentokrát kapelu s jejím dávným frontmanem Ozzym Osbournem svedlo dohromady jarní a nutno konstatovat velmi podařené comebackové album nazvané 13. Následné masivní světové turné přivedlo bezprostředně po Paříži a Frankfurtu kapelu v sobotu také k nám.
Večer otevřela temná formace Uncle Acid & The Deadbeats, vycházející ze starosabbathovských kořenů s jistým přídechem grunge.
Black Sabbath pak odstartovali dvouhodinovou show dvěma ověřenými jistotami, War Pigs a Into The Void. Už od prvních minut koncertu byl fascinující mohutný sound, jen velmi sporadicky (například ve Snowblind nebo Dirty Women) podpořený syntetickým klávesovým zvukem.
Jinak vše zůstávalo na charakteristické baskytaře Geezera Butlera a valící se kytaře Tonyho Iommiho, který je bez nadsázky jedním z otců zakladatelů rockové kytary vůbec. Dva původní členy kapely za zády Ozzy Osbourna dokonale doplňoval o generaci mladší bubeník Tommy Clufetos (1979) s vzezřením potetovaného Ježíše Krista.
Ozzy je pak kapitolou samou pro sebe. Rozhodně neztratil image rockového frontmana, neustále burcujícího publikum. Tradičně horší už to bylo s jeho intonací, díky níž se zhusta nepotkával s kýženými tóny jednotlivých melodií.
Koncert přinesl chytře sestavenou a vyváženou směs sabbathovské klasiky (N.I.B., Iron Man, Black Sabbath, Children of the Grave) s trojicí novinek, které svou návazností na raná sedmdesátá léta do patnáctipísňového programu dokonale zapadly.
Ke klasickému hardrockovému koncertu neodmyslitelně patří instrumentální sóla, a tak se Geezer Butler blýskl několika figurami před N.I.B., Tommy Clufetos vystřihl v Rat Salad technicky perfektní energicky pulsující bubenické sólo a Tony Iommi zdobil svou pentatonickou velebností koncert průběžně.
Očekávaným a současně naprosto nezbytným zlatým hřebem večera se pak stala asi nejtypičtější píseň Black Sabbath, Paranoid.
Black Sabbath, Uncle Acid & The Deadbeats
Black Sabbath, Uncle Acid & The Deadbeats O2 Arena, Praha, 7. prosince
Celkové hodnocení: 70%