Článek
Podobně jako nedávno Ján Novák u filmu Pepa, i tito dva tvůrci udělali od posledního společného filmu malý krůček vpřed ve smyslu získávání vlastních profesních dovedností, ale o jakémkoli kvalitativním poskoku v rámci českých komedií nemůže být řeč.
Hlavní hrdinkou je moderátorka kutilského televizního pořadu Maruška (Anna Polívková), která se vyznačuje sklonem k vyrábění trapasů a tím, že každý chlap, kterého sbalí, je kretén. Teprve když se při návštěvě rodičů a sestry na malebné vsi tradičně opije a zavěsí se na svého bývalého kluka, ukáže se, že ten je nejen snoubencem zmíněné sestry, ale že by to konečně takový kretén být nemusel.
Než se ti dva konečně vezmou, musí projít mnoha více či méně otřepanými peripetiemi včetně Maruščina vesele zamilovaného pobíhání s jiným klukem, matčiných záletů a mravního dilematu přebrat, či nepřebrat sestře ženicha. Divák se zase musí prohrabat nánosem fekálního humoru, jako je převrácení kadibudky za účelem vykoupání místního starosty ve výkalech nebo „kameňákovská“ debata před toaletou domácí.
Ten malý posun kupředu spočívá v tom, že je tu o něco méně totálních nesmyslů, že postavy sice opět nemají žádné zázemí, ale aspoň je tu snaha, byť krkolomně, ale přece jen vysvětlit třeba to, proč se ti dva nevzali už dávno a proč se tak dlouho neviděli.
Herecký výkon Anny Polívkové v rámci šarže „sebeironická, citlivá“ je velmi přijatelný, Eva Holubová a Bohumil Klepl lehce oprášili její rodičovský pár z Účastníků zájezdu, což je sice zjevné, ale může to znovu i bavit. Ester Geislerová jako Maruščina sestra a Jaroslav Plesl coby ženich jsou ovšem poněkud nudní z podstaty svých postav.
Pořád však Dvě nevěsty a jedna svatba mají pramálo společného s tím, co by měl splňovat film, za který se v kinech vybírají peníze, připomíná spíše jeden až dva díly seriálu v televizi, která je tu jen jedním z mnoha sponzorských produktů.
Dvě nevěsty a jedna svatba
Česko 2018, 89 min.
Režie: Tomáš Svoboda, hrají: Anna Polívková, Ester Geislerová, Jaroslav Plesl, Bohumil Klepl a další