Hlavní obsah

RECENZE: Bastille jsou klidná síla

Právo, Jaroslav Špulák

Pražský koncert londýnské kapely Bastille nebyl z těch, na které člověk do smrti nezapomene. Rozhodně byl ale z těch, o kterých si při odchodu z haly mohl myslet, že by je ještě někdy s chutí zopakoval. Forum Karlín nebylo diváky ve čtvrtek zcela zaplněné. Ti, kteří přišli, však viděli vystoupení, jež trvalo více než půldruhé hodiny a gradovalo.

Foto: Milan Malíček, Právo

Zpěvák Dan Smith a bubeník Chris Wood z kapely Bastille v Praze.

Článek

Nebylo totiž hned zpočátku jasné, jestli ho čtyřčlenná formace, kterou na turné rozšířil na pětičlennou kytarista, pianista a zpěvák Charlie Barnes, pořádně rozjede. Start koncertu byl trochu těžkopádný, ale trvalo to jen dvě tři písničky. Potom zvuk dosáhl tvaru, čitelnosti i pevnosti, zpěvák Dan Smith se rozhodl, že bude tu a tam děkovat divákům za potlesk v češtině a dlouhodobě dobře intonovat, a začal veskrze příjemný indierockový mejdan.

Foto: Milan Malíček, Právo

Bastille si v Praze koncert dokonale užili. I s diváky.

Foto: Milan Malíček, Právo

Zpěvák Dan Smith a kytarista a baskytarista Will Farquarson.

Bastille, kteří jsou na scéně devátý rok a mají na kontě dvě řadová alba, disponují písněmi, jež v podstatě ctí pravidla mainstreamu. Jsou přehledné, přinášejí nápadité melodické linky a klíčové refrény, stejně tak zapamatovatelné slogany v textech. Koncert sestavený ze třiadvaceti skladeb, včetně přídavku, nadto ukázal, že repertoár londýnských je vcelku různorodý a barevný. Byť je v něm dost prostoru pro elektronické plochy, misí se tyto se živými nástroji a díky tomu je ve skladbách ráz autentičnosti. A je v nich vpletená i jakási klidná síla, protože prostě posluchačsky nakonec vždycky fungují.

Písně Bastille se postupně rozevírají, až se z nich stanou sofistikovaná díla, která mají vnější i vnitřní život. Všichni muzikanti na pódiu zpívají, takže je třeba respektovat i přesvědčivé vokální linky. A pak už nezbývá nic jiného než na koncertě hledět na to, jak Bastille diváky takříkajíc dostávají, jak oni se s nimi fanouškovsky druží, a ještě jim pomáhají svými hlasivkami i dlaněmi při vytleskávání.

Foto: Milan Malíček, Právo

Bastille pracovali i s vizuální stránkou koncertu.

Foto: Milan Malíček, Právo

Celkový pohled na pódium při startu koncertu kapely Bastille.

Uprostřed setu zpíval Smith z pohodlné pohovky skladby 4AM a World Gone Mad, které koncert v tu chvíli zklidnily. S písní Bad Blood přišel vypomoci skotský písničkář Lewis Capaldi, jenž má moc příjemný a silný hlas a jehož přítomnost zmíněnou skladbu osvěžila.

Písničku Pompeii zpívali s kapelou ve Foru Karlín skoro všichni diváci, a když se v přídavku ozvaly úvodní tóny novinky Happier, kterou Bastille vytvořili s americkým dýdžejem Marshmellem a klip k ní je až učebnicově kýčovitý, zpěv fanoušků potvrdil, že se svou kapelou hodlají jít dále.

Foto: Milan Malíček, Právo

Lewis Capaldi je velký talent.

Předskakující Lewis Capaldi zazpíval a s doprovodnými muzikanty zahrál své singly. Skvělým hlasem v nich obhájil oprávněnost své nominace na letošní Brit Awards a ocenění od MTV. Jeho jméno bude dobré si zapamatovat.

Zahajující londýnská alternativně-popová čtyřka Fours sice tak výrazná nebyla, ale skvělý zpěv Edith Violeth patřil k momentům, které její snahu zachovají u posluchačů v paměti.

Bastille
Forum Karlín, Praha, 21. února

Hodnocení: 80 %

Může se vám hodit na Seznamu:

Výběr článků

Načítám